I løpet av 2020 slapp vi masse ny og forbedret funksjonalitet inne i Tripletex-systemet og i Tripletex-appen. Mye av dette har vi naturligvis, med stor glede, postet og delt med dere på Facebook. Og enkelte funksjoner er det åpenbart at dere har ventet på og at dere elsker, mens andre funksjoner kanskje ikke har fått så mye oppmerksomhet som vi mener de fortjener.

Vi har slengt sammen en liste med de 10 postene som engasjerte dere aller mest på Facebook i 2020, samt de 10 neste postene som ikke nådde heeelt opp, men som likevel fortjener en masse oppmerksomhet. La oss se på sistnevnte først.

10 poster som ikke nådde helt til topps:

Vi starter med de 10 postene som ikke nådde helt til topps, da det er en sjanse for at dette er nyheter for deg. Gode nyheter! 

  1. Diett i Tripletex-appen
    Om du bruker statens satser for diettgodtgjørelse kan du nå enkelt velge hvilke måltider du fikk dekket på turen, som for eksempel at frokost var inkludert på hotellet eller at noen andre betalte middagen din, og appen vil selv regne ut beløpet du skal få tilbake.

    LES MER: Tripletex-appen
  1. Attestering 1.5
    Tidligere i år fikk attesteringsmodulen et skikkelig løft, og nå er det enklere å sette opp avanserte attesteringsflyter, sette leverandørattestant, og godkjenne faktura i Tripletex.

    Du som er administrator kan enkelt sette opp avanserte attesteringsflyter som brukeren forstår. Og du som er sluttbruker kan enkelt godkjenne fakturaer via mobilappen, få pushvarsel om fakturaer du må godkjenne, og godkjenne når det selv passer deg. Deretter går flyten automatisk videre til riktig person. 

    Eksempelvis kan administrator sette opp at alle bilag fra en bestemt leverandør alltid skal innom Egil på IT eller at alle bilag under 1000 kr ikke trenger attestering, mens fakturaer over 100.000 kr må godkjennes av CEO. Og Egil og CEO kan godkjenne rett fra Tripletex-appen.
  1. Fakturasalg for fakturaer som sendes til privatpersoner
    Få betalt for fakturaene du sender ut med det samme, også fra privatpersoner. På den måten får du raskt betalt for jobben som er gjort, og slipper å vente på lange betalingsfrister.
  1. Bilagsfabrikken
    Bilagsfabrikken behandler inngående bilag for deg. Denne funksjonen er spesielt interessant for deg som er regnskapsfører, da du kan spare enormt med tid på å la Bilagsfabrukken behandle inngående bilagene for deg.

LES MER: Bilagsfabrikken 

  1. Juster lønn på flere ansatte samtidig
    Gjelder både for de med fastlønn og de med timelønn. Juster lønnen med et fast beløp eller en prosentsats. Det velger du helt selv.
  1. Automatisk bokføring av leverandørfaktura for bank- og betalingstjenester (For mange kjent som AutoPay)

    Funksjonen lar deg automatisere bokføringen av regelmessige EHF-fakturaer, det være seg abonnementer, leie, lisenser eller liknende. I tillegg opprettes betalingen automatisk, og alt du trenger å gjøre er å godkjenne den. (Dette i tillegg til direkte remittering)
  1. Legg til passasjer på kjøregodtgjørelse i appen
    Nå kan du legge til passasjer på kjøregodtgjørelsen din via Tripletex-appen. I tillegg vil kostnader ved toll og tillegg for passasjerer havne inn i selve kjøregodtgjørelsen i appen.
  1. Frys og stopp abonnement
    Velg mellom å fryse eller stoppe et abonnement ved å trykke på den blå knappen på valgt abonnement.
  2. Grupperte ordrelinjer tilgjengelig for alle
    Grupperte ordrelinjer er nå tilgjengelig for alle Tripletex-brukere. Det betyr at du kan gruppere ordrelinjer og få delsummer på disse, samt legge til beskrivelse, få produktnummerene på egen linje, få ordrelinjer uten mva i oversikten.

    Dette gjør at tilbud, ordre og fakturaer du sender til kunden blir enda mer oversiktlig, og enklere å forstår for dine kunder. 
  3. Laste inn flere bilder eller filer i Tripletex-appen samtidig
    Skru på moduset «Flere bilder» øverst i kameraet og du kan enten velge å laste opp flere filer eller å ta flere bilder med kameraet.

LES OGSÅ: Dette leverte vi i 2020

⭐️ Tips: Ny side for produktnyheter i Tripletex

På denne siden får du full oversikt over alt som er sluppet i Tripletex nå nylig, tidligere og hva som er under utvikling. Om det så er funksjonalitet i fakturamodulen du lurer på, eller appen, eller kanskje funksjonalitet kun for regnskapsførere – alt finner du her.

LES MER: Produktnyheter

De 10 mest engasjerende postene i 2020:

Her finner du nok mange kjente og kjære funksjoner som du muligens allerede har tatt i bruk i løpet av 2020? Om ikke er kanskje 2021 året for å gjøre det.

  1. Håndtering av kreditnota ved registrering av leverandørfaktura
    Ved registrering av en betaling av leverandørfaktura fra en leverandør du allerede har mottatt en kreditnota fra, vil du automatisk få beskjed om at det finnes en kreditnota og du kan velge å trekke den fra betalingen.

    Med denne funksjonen slipper du å sitte igjen med åpne kreditnotaer som må håndteres manuelt, og du som fører leverandørfakturaer vil får en veldig mye enklere hverdag.

    Dette var en etterlengtet funksjon hos mange, og ble fort årets mest populære og mest engasjerende innlegg.
  1. «Slettede bilag»
    Slettede bilag fra bilagsmottaket vil automatisk havne i «Slettede bilag». Der blir de liggende i 90 dager og kan både gjenopprettes eller manuelt slettes permanent, før de evt slettes av systemet for godt. 
  1. Koronarapporten
    Rapporten gjør det enklere å beregne faste uunngåelige kostnader og fall i omsetning til bruk i søknader om kompensasjon gjennom kompensasjonsordningen for næringslivet. (Aktiveres på “Vår kundeside)

    I tillegg kan du bruke “Koronakalkulatoren” for å sjekke om det er verdt bryderiet med å søke om tilskudd. I tillegg den gir gjerne en indikator på hva du i så fall kan ha krav på.

    Det finnes også mulighet for egendefinert rapport.
  1. Forenklet drag-and-drop i Bilagsmottaket
    Tidligere drag-and-drop er gjort enklere etter ønske fra våre brukere.  
  1. Automatisk fagforeningstrekk
    For bedrifter med ansatte som er medlem i en fagforening kan kontigenten nå trekkes automatisk fra lønnen. I tillegg vil en liste med oversikt over de ulike trekkene sendes til den respektive fagforeningen. Med det sparer lønnsansvarlig masser av tid, får god oversikt, og slipper å tenke på fradragsgrensen for skattetrekk – dette går nå av seg selv.
  1. Et mer oversiktlig bilagsmottak
    Bilagsmottaket fikk et løft med nye filtre, sortering og fritekstsøk til bilagsmottak, ikke bokførte bilag og i attestering.

    Forbedringene gjør at du nå kan søke etter bilag, sortere etter forfallsdato, filtrere på bilag som ikke er satt på prosjekter, se hvem som har bilag til attestering, og enda litt til. Endringene gjør det enklere å få oversikt og holde styr på alt. 
  1. Kommentar på bilag
    Ny funksjon gjør det enkelt å se den siste kommentaren på et bilag kun ved å holde musen over kommentarboksen. 
  1. Filtrer på kunder i bilagsoversikten
    Filtrer på kunder i bilagsoversikten og få opp alle bokførte på kunder uten å måtte gå via reskontro. 
  1. Integrasjon med SmartDok Norge
    For mange i bygg- og anleggsbransjen var dette en kjærkommen integrasjon.

    Integrasjonen gir full oversikt over timer på mann og maskin, HMS, vareforbruk, service og vedlikehold av maskiner, mannskapslister, verktøyoversikt, kjørebok, brøytelister, med mer. Godkjente arbeidstimer overføres automatisk til Tripletex, og lønnskjøring og fakturering av disse gjennomføres på vanlig måte.
  1. Beregning av skatt av fordel ved firmabil
    Nå beregner Tripletex automatisk skatt av fordel ved firmabil for deg. Fyll ut informasjon om bilen og kjørelengde, så gjør Tripletex resten av jobben med å beregne fordel, skatt og arbeidsgiveravgift. 

⭐️ BONUS: Tilleggsinformasjon i seksjonen for registrering av OTP
Ved å synliggjøre grunnlag og arbeidsgiveravgiften får brukerne enklere oversikt over hva som er registrert per periode, uten å måtte klikke seg inn på selve bilagene.

Prøv oss gratis i 14 dager!

Prøv Tripletex gratis i 14 dager - helt uten forpliktelser eller liten skrift.

Andre relevante artikler

Slik bidrar Trefadder og timeføring i Tripletex-appen til et bedre klima

Timeføring gir ikke bare din bedrift løpende oppdatert oversikt – det kan også bidra til planting av trær, bedre klima og lokale arbeidsplasser. Trefadder har plantet Norges første kommersielle klimaskog.…

Les mer

Enklere regnskap for din bedrift – uansett hvor du er

Vi elsker ferie, nye opplevelser og late dager. Men hva om idyllen blir brutt fordi du glemte noe før du dro på ferie? Med kontoret i lomma kan du slappe…

Les mer

ERP-system – derfor bør du samle alle dine prosesser på ett sted

ERP-system, økonomisystem, forretningssystem – kjært barn har mange navn. Kort fortalt samler du en rekke systemer din bedrift trenger i en og samme løsning. Alt fra regnskap, faktura, lønn, timeføring…

Les mer