Blogg

Fagblogg

Fra sitt kontor i Rakkestad leverer August Norge minirenseanlegg til kunder over hele landet. Anleggene tilpasses kundens behov – privat avløpsløsning eller tilkobling til offentlig ledningsnett, det spiller ingen rolle for bedriften som har holdt det gående siden 2010. De får jobben gjort!

– Vi har opplevd en merkbar vekst siden oppstart, og har både privatkunder og kunder inne bygg og anlegg. Det er utrolig gøy» forteller Maria Hereid Kristiansen. Hun er administrasjonsansvarlig i August Norge, og har vært med siden 2015 da de kun var 6 stykker i bedriften. 

Martin i August Norge på oppdrag

I dag huser bedriften 12 ansatte, og de siste årene har August Norge også beveget driften over svenskegrensa, og leverer nå anlegg til flere grensekommuner.

– Arbeidet på tvers av grensa har pågått en stund, men går litt tregere nå som covid-19 har gitt hele landet, inkludert grenseovergangene, litt nye regler å forholde seg til, legger Maria til. De har merket en liten nedgang i etterspørselen de siste månedene, men har benyttet anledningen til å tenke nytt, legge nye strategier og funnet nye måter å opprettholde drift og markedsaktiviteter.

– Vi arbeider målrettet med markedsføring og salgsaktiviteter, og ser allerede positive resultater av det. 

Les flere korona-relaterte artikler her

Avhengig av smarte løsninger 

Om vi ser bort i fra covid-19 og alt det har ført med seg, har bedriften hatt en solid økende etterspørsel og en naturlig vekst helt siden oppstart. Det gjør at August Norge er avhengig av smarte og gode løsninger for at driften skal gå smidig, også på andre fronter enn systemene de leverer selv:

Kunder skal ivaretas, administrative oppgaver må gjøres, og naturligvis har vi et regnskap som skal føres, sier Maria.

Hun forteller at for dem har det derfor vært avgjørende å ta i bruk økonomisystemet Tripletex i kombinasjon med Kravia. Det har lettet mye av arbeidet.

August Norge på vei til oppdrag

Per dags dato bruker de en regnskapsfører som tar seg av regnskapet deres i Tripletex, og har koblet systemet mot Kravia så de slipper å purre på kundene og uroe seg for at betalingene ikke kommer inn – denne jobben tar Kravia seg av.

– Kombinasjonen Tripletex og Kravia gir oss god oversikt over bedriftens økonomi, og sparer oss for masse tid og administrative oppgaver, forteller Maria, og legger til at de nå jobber mer effektivt og har mer tid til å hjelpe nye og eksisterende kunder.

– Jobber dere fortsatt med mange manuelle oppgaver kan vi trygt anbefale kombinasjonen Tripletex/Kravia.

Dette innlegget er skrevet i samarbeid med Kravia
Dette innlegget er skrevet i samarbeid med Kravia

Kravia er et av mange systemer du kan koble opp mot Tripletex, og tilbyr tjenester for blant annet oppfølging av forfalte krav, samt automatisert bokføring tilbake i Tripletex.


Vi tror du også kan være interessert i…