Gjengen bak Dapper AS har i en årrekke utpekt seg som en av landets ledende online-aktørene innen barbering og grooming. Med over 4000 ordre i måneden, fordelt på tre Shopify-nettbutikker så de fort behovet for en mer effektiv løsning enn kun den manuelle bokføringen i Tripletex. Valget falt derfor på Pairy som integrasjonspartner for løsningen.

LES OGSÅ: Shopify – Tripletex integrasjon

Som en standard gjør integrasjonen mellom Shopify og Tripletex det mulig å synkronisere produktdata fra Tripletex til nettbutikken, og ordredata fra nettbutikken til Tripletex. Dette var ikke nok for Dapper AS. De ønsket å optimalisere og automatisere enda flere arbeidsprosesser mellom systemene. Løsningen fra Pairy Enterprise ble derfor et naturlig valg.

— Vi evaluerte flere leverandører for integrasjon, men ingen kunne matche funksjonene vi får med Pairy, sier Andreas i Dapper AS.

Skreddersyr integrasjoner

Pairy Enterprise har nemlig spesialisert seg på å tilpasse integrasjoner mellom flere parter. På den måten passer koblingen perfekt for bedriftens arbeidsflyt. Med utgangspunkt i Pairys standardintegrasjon spares det grunnleggende utviklingsarbeid, kostnadene holdes nede og kunden får den mest effektive løsningen for prisen.

— Integrasjonen har gitt oss store tidsbesparelser og en mer oppdatert oversikt over bedriftens økonomi, forteller Andreas. Han legger til at de nå også har bedre kontroll på sine B2B-fakturaer, da de nå kan fakturere delsendinger og har oversikt over hva som gjenstår inne i Pairy.

Effektiviserer bedriftens arbeidsflyt

Dette er noen av tilpasningene Pairy gjorde for Dapper As for å effektivisere flyten mellom nettbutikk og Tripletex:

  • Håndtering av flere nettbutikker og bokføring på riktig avdeling inne i Tripletex: Ordrer innleses fra flere nettbutikker, men alle blir likevel bokført i samme Tripletex-konto og regnskap. Samtidig som det innleses bestillinger fra flere ulike nettbutikker, bokføres salgene i Tripletex på forskjellige avdelinger. På den måten kan Dapper differensiere salgene på de forskjellige butikkene inne i Tripletex.
  • Håndtering av ordre som opprettes via Shopify POS: Ordrer fra Shopify POS kommer vanligvis uten faktura og leveringsadresse. Vi har tilpasset integrasjonen til å koble en forhåndsdefinert, fast faktura- og leveringsadresse på ordren. Det betyr samtidig at salget vil bli bokført på en statisk debitor som identifiserer et POS-salg slik at det senere kan avstemmes riktig.

Integrasjonen har gitt oss store tidsbesparelser og en mer oppdatert oversikt over bedriftens økonomi

Andreas i Dapper
  • Håndtering av flere forskjellige betalingsmåter fra nettbutikken, og utvidet håndtering av rabattkoder fra Shopify: Betalinger på ordrer fra nettbutikken bokføres i Tripletex på spesifikk anvist betalingskonto. Dette for senere korrekt avstemning av utestående ved bruk av flere betalingsgateways. Og detaljerte scenarier for bruk av forskjellige rabattkoder håndteres korrekt ved bokføring av salg i Tripletex.
  • Håndtering av bokføring pr. leveranse: En del av Dapper AS’ B2B-ordrer blir dellevert. Her var det ønske om å opprette en ordre i Tripletex per leveranse. Integrasjonen er nå tilpasset så det i Tripletex kun lages ordre på produktene som er markert som sendt i nettbutikken. Én ordre i nettbutikken kan derfor bli til flere ordrer i Tripletex (fordelt på antall forsendelser).
  • Håndtering av flere ordrer fra samme kunde: Dapper AS oppretter ofte B2B-debitorer i Tripletex før salg. Derfor var det et ønske om at ordrer fra nettbutikken ble matchet på eventuelt eksisterende debitorer.

Ved overføring av ordrer til Tripletex matches det på eventuelt eksisterende debitor ut fra faktureringsposten som er oppgitt på ordren i nettbutikken. På den måten bokføres salg til samme kunde på samme debitor i Tripletex.

Skrevet av Pairy

Pairy Enterprise har spesialisert seg på å tilpasse integrasjoner mellom flere parter.

Prøv oss gratis i 14 dager!

Prøv Tripletex gratis i 14 dager - helt uten forpliktelser eller liten skrift.