Sticos Oversikt tilbyr en omfattende løsning for å holde oversikt over alle kunder, oppdrag og frister. Det gir regnskapsførere en daglig, ukentlig eller månedlig oversikt over oppgaver, og sikrer at alt utføres i henhold til god regnskapsføringsskikk (GRFS).
Petter Johnsgard er partner i OnTime Regnskap, som har en stor andel av kundene sine i regnskapsprogrammet Tripletex. De bruker Sticos som kvalitetssystem, og drar store fordeler av å ha systemene koblet sammen.
– Når du har mange kunder, så er Sticos et fantastisk verktøy. Vi har hele tiden oversikt over hvilke oppgaver som kommer inn, sier Johnsgard.
Bedrer arbeidsflyten
OnTime Regnskap har vokst kraftig de siste årene, og har nå 22 ansatte fordelt på 3 kontorer i Oslo, Lillestrøm og Ålesund. Siden regnskapsbyrået er 100 % skybasert, jobber de på kryss og tvers, som Johnsgard sier.
– Kommer det inn et oppdrag til Oslo-kontoret er det ikke noe i veien for at kollegaene i Ålesund tar det. Vi kommuniserer ofte gjennom Tripletex eller Sticos. Det er veldig kjekt å ha den fleksibiliteten.
Integrasjonen sørger for sømløs utveksling av informasjon mellom systemene. Endringer i Tripletex oppdateres automatisk i Sticos, noe som reduserer mengden dobbeltarbeid.

– Når systemene er synkronisert i sanntid slipper vi flere tastetrykk. Dette er spesielt nyttig med et team på 22 ansatte, hvor ikke alle har samme erfaring. Det reduserer også en del spørsmål.
Petter Johnsgard, partner i OnTime Regnskap
– Med gjøremålslisten i Sticos kan vi følge opp kunder i henhold til oppdragsavtalen. Det gir oss full oversikt over oppgaver fra uke til uke, slik at vi kan være proaktive i stedet for reaktive, sier Johnsgard.
– Det er et veldig godt internt styringsverktøy for oss som sitter i administrasjonen og følger opp dette. Vi får full oversikt over ressursbruken i byrået, og vet at alle kundene våre får god oppfølging.
Kom i gang med Sticos Oversikt
Automatisk avstemming
Johnsgard påpeker også hvor mye tid de sparer på avstemmingsarbeidet. Med automatisk avstemming importeres saldobalansen fra Tripletex direkte inn i avstemmingsskjemaene i Sticos.
– Tidligere måtte vi manuelt skrive inn tall og dobbeltsjekke at de ble riktig. Nå overføres saldoen automatisk til avstemmingen, noe som er en drøm sammenlignet med tidligere. Det sparer vi mye tid på i, tillegg til at det minimerer risikoen for feil.
Johnny Johnsen, daglig leder i Sticos, sa følgende da samarbeidet mellom Sticos og Tripletex først ble kjent:
– Sticos og Tripletex tilbyr slagkraftige tjenester som ingen andre aktører på markedet kan matche. Integrasjonen gjør at vi kan levere de beste tjenestene både nå og i fremtiden.
Samlet sett gir integrasjonen mellom Sticos og Tripletex en betydelig fordel for regnskapsførere ved å forenkle arbeidsprosesser, redusere feil, og spare tid.
Dette gjør det mulig for regnskapsførere å fokusere på det som virkelig betyr noe – å levere kvalitetsarbeid til sine kunder.