– Regnskapsførerne er livsviktige for oss. Vi hadde ikke klart oss uten dem. Og de blir ikke mindre viktig fremover.
Markedssjef i Tripletex, Eirik Nereng, er tydelig når det kommer til hva regnskapsførerne betyr for Tripletex.
– Partnerprogrammet i Tripletex støtter deg både faglig og kommersielt
– Når du som regnskapsfører velger Tripletex som partner, blir du en del av et fellesskap som støtter deg – både faglig og kommersielt. Målet er å gjøre det enklere å skape gode kundeopplevelser og bygge en lønnsom og effektiv byråhverdag, forteller Eirik.
Derfor satser Tripletex knallhardt på å ha det aller beste partnerprogrammet på markedet.
– Vi skal rett og slett være best på hele pakka, enten det er opplæring, flytting, events eller markedssamarbeid.
Som partner får du blant annet:
Asia er opptatt av å understreke at alle som jobber med regnskapspartnerne i Tripletex på en eller annen måte, også har tett dialog.
– Vi sitter ikke på hver vår tue, men snakker mye sammen for å sikre en helhetlig satsing. Fra salg og support, til produkt, til markedsføring, tror vi det å jobbe tett sammen på tvers gjør at vi kan tilby partnerne den beste verdien, fra innflytelse på utviklingen av produktet, til en smidig flytteprosess og å hjelpe dem med å synliggjøre verdien sin til kundene.
– Feedbacken vi får er helt essensiell og brukes aktivt for å hele tiden utvikle produktet slik at det dekker behovene til både regnskapsførere og kunder – fra dem med små og enkle behov, til dem som har mer komplekse krav. Det gir verdi tilbake til byråene.
Les også: – Vi skal være det beste regnskapsprogrammet å flytte til
Unik tilgang til markedssamarbeid

Tripletex har siden 2018 bygget opp en knallsterk og stor markedsavdeling som har hevet kjennskapen til regnskapsprogrammet signifikant og også bidratt til at over 147.000 kunder bruker Tripletex i dag.
Den kompetansen bruker de også inn mot partnerprogrammet.
– Regnskapsførere jobber knallhardt for å levere verdi til kundene sine. Da er det naturlig at markedsføring ofte havner i andre rekke. Mange vet kanskje ikke helt hvor de skal starte og hva de bør legge pengene på, og det kan oppleves litt skremmende, forklarer Eirik.
– Da er det fint at vi kan være den markedsavdelingen de ikke har. Enten du skal arrangere et kundeevent, trenger ny hjemmeside eller vil kjøre en stor kampanje, kan vi hjelpe til.
Vi har lyst til å hjelpe dem med å løfte den biten av driften, sier Eirik.
Dette kan Tripletex bistå med på markedsføring:
- Skreddersøm av markedsføring til ditt byrå – vi har stor bredde i det vi gjør, fra annonse i lokalavisen og skilt på fotballbanen, til reklame på buss og nasjonale kampanjer. Vi hjelper deg å se hva som gir akkurat ditt byrå mest verdi.
- Hjelp til å finne byrået sin personlighet og å få frem hva dere leverer utover en punktliste med tjenester.
- Råd til hvordan å markedsføre byrået så det skiller seg fra konkurrentene og treffer potensielle kunder.
- Ressurser: Vi stiller med kunnskap, veiledning og faktiske ressurser for å komme i gang.
- Hjelp til å sette langsiktige mål for markedsføringen.
- Hjelp til å tenke helhetlig, og se på både hjemmesider, kundecase og øvrige kanaler som gir økt synlighet.
Egen partnermarkedsføringsansvarlig i Tripletex
Asia Resch er partnermarkedsføringsansvarlig hos Tripletex. Hun er ansvarlig for markedssamarbeidene Tripletex gjør med regnskapsbyråene.
Hun har erfaring fra markedsføring i byrå i Australia, hvor hun jobbet med både forbruker- og bedriftssegmentet. Hun vet hva som skal til for å få digital synlighet, og bruker den kompetansen for å bistå regnskapspartnerne som rådgiver på markedsføring.
– Her fungerer jeg på mange måter som et énmannsbyrå, men med et stort team i ryggen.
Hun forteller at noe av det spennende med jobben er det faktum at regnskapsbyråene kommer i så mange forskjellige størrelser og har ulike behov.
– Jeg syns det er veldig spennende å dykke ned i de ulike byråene og se hvordan vi kan skape både mest og best mulig effekt for dem.

– Vanskeligere å finne ny regnskapsfører enn gynekolog
Hun er tydelig på hvorfor Tripletex tilbyr markedsstøtte til byråene.
– Vi vet hvor viktig synlighet er i et marked der utviklingen går fort og der det er stor kamp om oppmerksomheten til kundene. Når vi har en så bra rigg for markedsføring internt i Tripletex, er det helt naturlig at vi bruker ressursene våre til å også løfte partnerne våre. Vekst hos partnerne er positivt for oss, sier Asia, og trekker frem et annet aspekt som gjør markedsføring viktig.
– Regnskapsførerne er jo ekstremt viktige for kundene sine. Å finne en regnskapsfører som matcher med deg og ser hvilke behov du har, kan være en intim prosess. Tillit er helt essensielt, siden dette er noen som skal hjelpe deg med å sørge for at det økonomiske er på stell og at du tar gode økonomiske valg for bedriften. Du velger ikke hvem som helst til den oppgaven. Som noen sa til meg: «Det er verre å finne en ny regnskapsfører enn gynekolog». Da sier det seg selv at markedsføringen, hvordan du selger deg inn til potensielle kunder, har alt å si.
Veien videre for partnerprogrammet
Tripletex jobber kontinuerlig for å utvikle partnerprogrammet videre, for å sikre at Tripletex har partnerprogrammet som gir norske regnskapsbyråer aller mest verdi.
– Helt ærlig og litt ubeskjedent mener jeg at vi har det aller beste partnerprogrammet i regnskapsbransjen, og det er vi innmari stolte av, konkluderer Eirik.
Interessert i et markedssamarbeid? Fyll ut skjemaet under, så tar vi kontakt med deg!