Godt nytt år

03/01/2017

Julematen er fortært, røyken etter nyttårsrakettene har lagt seg, og vi kan ønske alle et riktig godt nytt år!

Vi i Tripletex gleder oss til et nytt år og enda flere nye muligheter. Vi har hatt en eventyrlig vekst også i 2016. Vi er glade og ydmyke over alle de fine tilbakemeldingene vi får både fra eksisterende og nye kunder.

I 2016 passerte vi 17 000 kunder, doblet omsetningen og fikk 23 nye kollegaer.

Vi kan trygt konstatere at vi som var “lillebror” for noen år siden, absolutt ikke er liten lenger. Men selv om vi blir større, så vil vi fortsette å utfordre i bransjen og utvikle et produkt som er laget for kundene, og som gjør regnskap og økonomi til noe som er enkelt og morsomt.

Tripletex fikk nye eiere sommeren 2016 da vi solgte selskapet til Visma. Tripletex fortsetter som en egen juridisk enhet med egen merkevare.

Salget av Tripletex, kombinert med nedleggelsen av e-conomic i Norge, skapte noe usikkerhet og oppmerksomhet rundt Tripletex’ fremtid.

Jeg kan forsikre og berolige alle våre eksisterende, nye og potensielle kunder samt våre samarbeidspartnere med at Tripletex er et selskap og et produkt som det blir satset på. Vi skal fortsette å bygge og utvikle selskapet videre etter våre eksisterende strategier. Som før vil vi utvikle produktet i stor fart med fokus på brukeren og kundeopplevelsen.

I tråd med vår produktstrategi vil vi fortsette å fokusere på design, brukeropplevelse og mobilteknologi i 2017. For å møte den økende etterspørselen i markedet etter ny funksjonalitet som ikke tilhører kjernefunksjonaliteten i løsningen, lanserer vi et nytt API som gir mulighet for flere integrasjoner mot andre løsninger. Videre gir Visma-eierskapet oss mulighet til å levere funksjonalitet vi ikke ville hatt mulighet til i samme omfang. Eksempler på dette er: Vipps  Faktura, tolk, eFaktura, utenlandsbetaling m.m. Målet vårt er å ha større åpenhet rundt hva vi utvikler i tiden fremover.

Vår partnersamling for regnskapsførere i september var en suksess, og vi fikk en god blanding av humor og fag. Vi mottok mange gode tilbakemeldinger, og alle fikk lov til å stemme på en funksjon de ønsket utviklet. Flest stemmer fikk ønsket om et enklere oppsett for EHF-fakturering, og dette ble utviklet og lansert en måned etter samlingen.

Vi lanserte også beta-testing av nytt design i 2016. Mange av våre kunder tester dette, og vi får gode tilbakemeldinger som vi tar med oss videre i utviklingsarbeidet. Lansering av nytt design skjer fortløpende og forventes ferdig levert i løpet av første kvartal i år.

Vi lover å jobbe minst like hardt i 2017 for å levere et fremtidsrettet produkt i en bransje der kravene til effektivitet og automatisering blir stadig større.

Vi ønsker å bidra til suksess både for våre kunder og samarbeidspartnere og ser frem til et spennende og begivenhetsrikt 2017.

Godt nytt år!

 

Hilsen Hege Oustad

daglig leder