Det er jo inntekter selskapet lever av, og det er viktig å vite om prosjektet var vellykket.

Det kan derfor være lurt å ha en sjekkliste når man velger et prosjektsystem. Da forsikrer du deg om at systemet dekker alle dine behov.

Punkter til en slik sjekkliste kan være:

  • Tidsregistrering: Klarer jeg å levere innenfor tidsfristen og kostnadsrammen jeg har blitt enige med kunden om.
  • Hvor mange timer har mine ansatte brukt, og fører de timene riktig?
  • Kan man føre timer på aktiviteter?
  • Hvordan ligger økonomien an i forhold til budsjettert mht. reiser, materiell, timeforbruk, timekostnad, produktsalg, underleveranser  m.m
  • Støtter systemet prosjekter med både fastpris og timepris?
  • Er det enkelt for de ansatte å føre timer på både PC og mobil?
  • Kan man se en detaljert status på alle nivåer i prosjektet – timeforbruk, produktsalg og underleveranser?
  • Er det mulig å registrere gjenstående timer slik at prosjektprognosen kan beregnes?
  • Kan man viderefakturere leverandørfakturaer med påslag?
  • Hva med underprosjekter og samlefakturaer? Har systemet støtte for dette?
  • Kan systemet generere fakturagrunnlag ut fra registrerte timer? Og hvor gode muligheter har systemet til å tilpasse innholdet i fakturagrunnlaget?
  • Kan man sende fakturaer elektronisk via EHF og e-post?
  • Er det mulighet for automatisk purring på fakturaer via e-post og SMS?
  • Det er lovpålagt å sende inkassovarsel på papir, så systemet bør også støtte dette.

Ved å lage en god sjekkliste, som er tilpasset din bedrift og ditt prosjekt, får du full oversikt og kan ved prosjektets slutt evaluere lønnsomheten.

Lykke til!

Prøv oss gratis i 14 dager!

Prøv Tripletex gratis i 14 dager - helt uten forpliktelser eller liten skrift.