Blogg

Fagblogg

Kanelsnurren sin filosofi er tuftet på den moderne gourmetbakeren, der rene naturlige råvarer og lang hevetid er selvklare ingredienser. Samtidig er grunnleggerne bevisst på morgendagens smaker og spisevaner, slik at deres gjester alltid kan glede seg til nye smaksopplevelser. Grunnleggerne Torben og Lærke har høye ambisjoner for Kanelsnurren og streber daglig etter å bake verdens beste brød, som de serverer i deres syv utsalgssteder i Stavanger og Sandnes. Her får man både frokost, lunch og ettermiddagskos, samt et rikt utvalg av kvalitetsprodukter. Bestill og ta med eller nyt i kafèen – de holder fortsatt åpent!

Lærke og Torben, grunnleggere av Kanelsnurren.

«Det finnes ingen snarvei til godt håndverk – det krever fokus, god tid, naturlige ingredienser, og baking for hånd og fra hjertet» sier Torben. Han har hatt drømmen om eget bakeri helt siden han som liten gutt løp i tottene på sin bakermesterfar. I 2013 gikk drømmen endelig i oppfyllelse da han åpnet den første Kanelsnurren sammen med sin kjære Lærke. Og siden den gang har det bare gått oppover.

Tett samarbeid med gode leverandører

For å kunne ha fullt fokus på å lage de beste bakervarene er det viktig for Kanelsnurren å samarbeide med gode leverandører. Og da snakker vi ikke bare om leverandører av mel og andre bakervarer, men også teknologileverandører av ulike systemer. Løsninger som gjør den administrative jobben smartere og mer effektiv for driften av Kanelsnurrens syv kafèer. Det var derfor Torben og Lærke gikk for Tripletex på øknomifronten, og Retail Solution som leverandør av kassesystem, nettbutikk, og hverdagsregnskap.

Les også: Fra fysisk butikk til nettbutikk i rekordfart

Systemene er nemlig koblet opp mot hverandre, og sørger for en direkte overføring av salg, faktura og kundeinformasjon fra kassa og rett inn i regnskapet i Tripletex. Det betyr at alle salg som registreres på kasser i kafèene overføres og bokføres automatisk via Retail Solution til Tripletex. Det samme skjer med faktura og kundeinformasjon for fakturakunder – de overføres og opprettes eller vedlikeholdes i Tripletex uten noen manuelle prosesser.

«Vi er trygge på at alt blir riktig ført, og vi sparer masse tid som vi heller kan bruke på gjestene våre» legger Lærke til

En av syv Kanelsnurren-kafeer

Duoen hadde som krav at systemene de bruker skal være tilgjengelige når og hvor som helst, og at de er intuitive og enkle å bruke slik at gjestene kan få tatt bestilling og betaling på en trygg, enkel og hurtig måte. De er også avhengige av tilgang til alle nøkkeltall til enhver tid, og må kunne stole på at disse alltid er oppdaterte og riktige – det kan de være trygge på med kombinasjonen Retail Solution og Tripletex.

Kastet seg rundt

Korona-krisen kom like overraskende på Kanelsnurren som for alle andre, og i en bransje som i høy grad livnærer seg på fysisk kundebesøk så Kanelsnurren fort behovet for å tenke nytt. Eller i det minste få en spesifikk bolle til å rulle litt raskere – nettbutikken måtte lanseres!

Nettbutikken på kanelsnurren.no er nå på plass, og kundene kan på en trygg og enkel måte bestille og betale for det de måtte ønske på nett. Varene må fortsatt hentes i butikk, men antall kontaktflater er redusert betraktelig.

Avslutningsvis legger Torben til «Med Retail Solution som leverandør av kassesystem og nettbutikk, og med Tripletex på regnskap har vi effektivisert driften i Kanelsnurren betraktelig, og bruker nå minimalt med tid på administrative oppgaver.»

Dette innlegget er skrevet i samarbeid med Retail Solution AS
Dette innlegget er skrevet i samarbeid med Retail Solution AS


Vi tror du også kan være interessert i…