Når kundene lykkes, lykkes også vi, sier regnskapsbyrået. Dedikerte ansatte jobber for at kundene skal nå sine mål, slik bidrar de blant annet til å sikre lokale arbeidsplasser.

Fra svigermor til regnskapsbyrå

– Ikke et vondt ord om svigermor, smiler Byggmester Tommy Bårdsen da han snakker om sin tidligere regnskapsfører. Han driver et tømrerfirma på Karmøy som blant annet setter opp nye eneboliger.

Da svigermor skulle pensjoneres, og bedriften samtidig vokste og fikk flere ansatte, ble det naturlig å gå over til et lokalt regnskapsbyrå. Valget falt på fremoverlente OM Regnskap.  

– Jeg byttet regnskapsprogram til Tripletex samtidig. Det er jo en helt annen verden på mange måter og det meste er bedre. Tommy sier at han tidligere jobbet i mye mer tungdrevne systemer og uten så god oversikt over prosjektene.

– Det er viktig med folk som Tommy i lokalmiljøet, som skaper lokale arbeidsplasser, aktivitet og omsetning i lokalsamfunnet

Vibeke Sørensen i OM Regnskap

Samarbeider godt

Vibeke Sørensen er daglig leder i OM Regnskap og hun er tydelig engasjert i kundene. Hun sier det er viktig å kjenne dem, bransjen og deres mål. Da kan kunden få best mulig rådgivning og bli veiledet i riktig retning. 

Vibeke har et brennende engasjement for sine kunder.

Regnskapsbyrået sørger for å holde sine ansatte oppdatert blant annet ved å ha ukentlige Tripletex-lunsjer. – Gjennom høy systemkompetanse kan vi optimaliserer og tilpasse Tripletex til de ulike kundene våre. Når nye kunder kommer inn til oss, ser vi at de har mye uutnyttet potensiale i systemet, sier Vibeke.

Tommy beskriver OM Regnskap som handlekraftige og dedikerte. Med høy effektivitet blir selv småting tatt raskt tak i . – Da kan jeg bruke tiden på andre ting og fokusere på det som gir inntjening. Det setter jeg pris på, sier han.

Selv om Tommy har god kontroll inne i Tripletex og gjør mye selv, så har han alltid regnskapsføreren sin i ryggen. OM Regnskap passer på, svarer på spørsmål, er regelmessig inne i systemet og sjekker i forhold til a-melding, skatt etc. Det gjør det enkelt å avverge eventuelle feil. 

– Det er kundene vi lever av og med. Da er det viktig at de lykkes. Går det bra med dem så lykkes vi alle, forklarer Vibeke.

Enklere å se lønnsomheten

Prosjektmodulen trekkes frem som en av de største fordelene med Tripletex. Om timer føres daglig kan Tommy se kostnadene på prosjektene fra dag til dag. – Prosjektmodulen generer mye data på kort tid, som gjør at vi kan se status raskt. Dessuten er det enkelt å knytte riktige linjer til riktig prosjekt, sier han.

De ansatte i tømrerbedriften fører timer regelmessig med Tripletex-appen og knytter de til riktig prosjekt med en gang. Å føre timer samme dag fører til et mer korrekt regnskap og god oversikt.  

Med et løpende oppdatert prosjektregnskap kan byggmesteren gripe inn tidlig om det går i feil retning i forhold til hva som er budsjettert. Det er enkelt å se lønnsomheten i hvert prosjekt, og hvilke typer prosjekter som bør prioriteres.

Med Tripletex er det enklere å se lønnsomheten i hvert prosjekt, sier byggemester Tommy Bårdsen.

– Jeg har et helt annet styringsverktøy nå enn tidligere. At jeg i tillegg har timeføring i systemet letter utrolig mye, fortsetter Tommy. 

Viktig med lokale arbeidsplasser

Tommy som startet for seg selv i 2014 har nå 8 ansatte. Han har god kontroll på økonomien, og kan dermed konsentrere seg mer om selve prosjektgjennomføringen ute hos kunder. – Da kan jeg bruke tiden på andre ting og fokusere på det som gir inntjening.

– Samarbeidet med OM Regnskap og Tripletex gir meg tid til overs, så jeg kan fokusere på det som gir inntjening. Det setter jeg pris på.

Byggmester Tommy Bårdsen

– Det er så kjekt å se, sier Vibeke entusiastisk. – Tommy står på, driver godt og lykkes. Det er jo ingenting som er bedre enn det. Det er viktig med folk som han i lokalmiljøet, som skaper lokale arbeidsplasser, aktivitet og omsetning i lokalsamfunnet. Uten det så dør småstedene avslutter hun.

Prøv oss gratis i 14 dager!

Prøv Tripletex gratis i 14 dager - helt uten forpliktelser eller liten skrift.

Andre relevante artikler

Starte egen bedrift? Tips, triks og gode råd

Hvordan starte egen bedrift? Har du allerede en god forretningsidé, men vet ikke helt hvor du skal starte? Her får du noen tips som hjelper deg i gang med din…

Les mer

Hjemmekontor – hvilke regler gjelder?

To år med hjemmekontor viste at fysiske møter enkelt kan erstattes med Teams, Google Meet eller Zoom, alt tyder på at effektiviteten snarere har gått opp enn ned, de introverte…

Les mer

Alltid eFaktura: En enklere løsning for både deg og kundene dine

Å sende ut faktura elektronisk til både bedrifter (EHF) og sluttkunder (eFaktura) kan bidra til en mer automatisert hverdag. Mindre manuell håndtering, færre feil og færre forsinkede betalinger er bare…

Les mer