To kvinner og en mann som poserer foran et bord i forbindelse med Love Hanging Fruit Week.

Når Valentine’s Day møter utviklingsavdelingen, betyr det ekstra kjærlighet til Tripletex – og et enda bedre produkt til kundene våre. Under Love Hanging Fruit Week satte store deler av Tripletex av en hel uke til å fikse flest mulige irritasjoner i løpet av én uke i februar.

Små endringer i regnskapsprogrammet gir stor verdi for kundene

Tripletex skal nemlig gjøre regnskap mindre vanskelig. Det betyr selvsagt å hele tiden utvikle produktet videre, ved å lage ny funksjonalitet og automatisere mer. 

Men, en viktig del av å forenkle handler også om å se hvor skoen trykker i løsningene som allerede finnes – å ta på kundehatten og finne det som gjerne er små forbedringer, men som kan gi stor avkastning i form av en enda bedre brukeropplevelse.

– Utviklingsavdelingen har alltid fokus på hvordan vi kan bli bedre. Men med det kommer en risiko for å fokusere på de større endringene og ikke være fullt så flinke til å følge opp de små forbedringsmulighetene – såkalte low hanging fruits, sier Oksana Vodoviz i Tripletex.

– Det er fort gjort å si “vi tar det snart” om de små tingene, fordi det egentlig går raskt å fikse, men så ender man opp med å glemme det oppi alle større ting vi gjør. Men vi ser jo hvor enormt stor verdi en del små endringer, som for eksempel å flytte en knapp, kan gi for mange av kundene våre.

Minst 100 endringer for å forbedre brukeropplevelsen i Tripletex

Med det som utgangspunkt ble ideen om Love Hanging Fruit Week født. Målet var å gjøre minst 100 raske endringer for å forbedre brukeropplevelsen enda mer.

– Hvordan har dere gått frem for å finne ut hvilke endringer og forbedringer dere skal ta tak i?

– Det har vært viktig for oss å lytte til tilbakemeldingene vi får kontinuerlig fra brukere av systemet og spørsmål support får mange av. I tillegg er det ikke alle i Tripletex som sitter like tett på systemet. Det har vi brukt til vår fordel denne uken, sier Oksana.

Gjennom workshops har nemlig noen Tripletex-ansatte, som til vanlig har helt andre oppgaver enn å jobbe med selve regnskapsprogrammet, fått bryne seg på en rekke ulike utfordringer i systemet.

Det har bidratt til å både avdekke og bekrefte potensielle irritasjoner fra et brukerperspektiv. Ut fra det har utviklerne gått gjennom og rettet fortløpende. 

Til slutt endte det på smått imponerende 222 endringer, mer enn dobbelt så mye som målet.

Satser på sømløs opplevelse

– Utviklingsavdelingen er ikke den som til vanlig jager mål på samme måte som for eksempel en salgsavdeling, men denne uken har virkelig skapt engasjement og vekket konkurranseinstinktet hos alle sammen. Det har vært skikkelig gøy å se!

– Hva håper du at resultatet av uken blir?

– At folk sitter igjen med en enda bedre brukeropplevelse! Vi håper og tror at vi, gjennom å sette fokus på å forbedre små ting, sørger for at kundene våre får en sømløs opplevelse i systemet. 

– I tillegg har det vært en god påminnelse om å fortsette å jevnlig ta et steg tilbake og se på systemet med kundeøyne.

Nysgjerrig på om Tripletex er noe for deg? Husk at du kan prøve programmet gratis i 14 dager, helt uten forpliktelser.

En mann og en kvinne sitter ved et skrivebord på et kontor, ser på en dataskjerm og smiler. Ulike kontorrekvisita og en plante står på pulten.

Prøv Tripletex gratis i 14 dager!

Over 130 000 bedrifter bruker Tripletex, og det er ikke uten grunn! Prøv du også – uforpliktende og kostnadsfritt.