Kort fortalt
- Flere store selskaper tar i bruk Tripletex, som kombinerer brukervennlighet med avansert funksjonalitet
- Systemet startet som et skybasert prosjektstyringsverktøy for store kunder tidlig på 2000-tallet
- Tripletex er modulbasert, skalerbart og tilbyr sanntidsinnsikt samt hundrevis av integrasjoner
- Gratis norsk kundestøtte og dedikert rådgivning for store kunder er en viktig satsing
- Kontakt oss her for pristilbud
– Markedet har kanskje sett på Tripletex som en løsning for mindre selskaper i en del år. Men faktum er at Tripletex har passet for store kunder lenge, sier Lise Ekanger, direktør for strategiske kunderelasjoner i Tripletex.
– Vi har allerede mange store kunder som bruker hele verktøykassen vår. Og vi bygger stadig ut med mer funksjonalitet som skal treffe denne målgruppen enda bedre.
For kunder som allerede har oppdaget Tripletex som alternativ til tyngre ERP-systemer, er balansegangen mellom brukervennlighet og avansert funksjonalitet viktig.
– Tilbakemeldingene vi får fra de store kundene våre er at Tripletex er at dette er et system som både er intuitivt og enkelt å like, samtidig som det håndterer de komplekse behovene de har, legger Ekanger til.
Les også: Ett viktig grep utløste massiv vekst for Spot AS
Startet faktisk med de store
Lise er en av de fire gründerne som startet Tripletex tidlig på 2000-tallet. Hun peker på selskapets historie som en nøkkel til hvorfor Tripletex passer for store selskap.
Opprinnelig var det faktisk store kunder som var målgruppen til Tripletex. Da hun var med å starte Tripletex, var løsningen deres et prosjektstyringsverktøy i skyen, som den gangen var en ny og innovativ tilnærming rettet mot store kunder.

Det gikk fire år før de ble ordentlig kjent i befolkningen, og regnskap og lønn ble lagt til i porteføljen. I dag har selskapet vokst til en fullverdig ERP-løsning som dekker de aller fleste behovene en virksomhet trenger.
Fire ansatte og 20 kunder har blitt til 350 ansatte og 147.000 kunder, og selskapet er trygt innenfor det de selv definerer som et stort selskap.
Hva er egentlig et stort selskap?
Men det som skiller en stor fra en mellomstor og liten bedrift, er ikke bare antall ansatte. Ifølge Ekanger er det like mye kompleksiteten i virksomheten som avgjør.
– En bedrift med få ansatte kan helt fint regnes som en stor kunde for oss, om behovene er komplekse eller antallet integrasjoner er høyt, forklarer hun.
Med funksjonalitet innen alt fra regnskap, fakturering og lønn til prosjektstyring, attestering, rapportering og logistikk, er Tripletex rigget for å håndtere avanserte behov.
– Systemet som vokser med bedriften
Et viktig trekk ved Tripletex sin løsning, er at den er modulbasert og enkel å skalere.
Det betyr at bedrifter kan starte med en løsning med helt grunnleggende funksjoner, men at de kan bygge ut etter hvert som behovene endrer seg. Dermed slipper du å bytte system bare fordi virksomheten utvikler seg.
– Tripletex kan utvikle seg med deg. Løsningen dekker behovene til de aller fleste norske bedrifter. Det handler om å oppdage mulighetene som ligger i systemet vårt, sier Ekanger.
Om Tripletex
- Et fleksibelt ERP-system som håndterer komplekse behov for store bedrifter.
- Samler alt på ett sted: Regnskap, lønn, timeføring, utlegg, faktura, prosjekt, årsoppgjør, lager og logistikk.
- Tilgjengelig der du er, både på nett og mobil.
- Inkluderer automatisert bilagshåndtering, skreddersydd godkjenningsflyt, automatisk bankavstemming, åpent api og hundrevis av integrasjonsmuligheter.
- Håndterer konsernstrukturer og tilbyr sømløs integrasjon mot rapporteringsverktøy.
- Gratis hjelp: Dedikerte supportere står klare til å veilede deg på chat, e-post og telefon.
Sanntidsinnsikt og integrasjoner
Store selskaper er avhengig av å ha presis informasjon raskt tilgjengelig for å ta gode beslutninger. Tripletex gir rapporter og oversikt i sanntid, noe som gir ledere og økonomiansvarlige bedre grunnlag for å styre virksomheten.
– Innsikten systemet gir, kan være avgjørende for å planlegge riktig, oppdage avvik tidlig og bruke ressursene riktig, sier Ekanger.
En velkjent tidstyv for store bedrifter, er at de bruker ulike systemer som ikke snakker sammen. Det at økonomisystemet spiller på lag med andre verktøy er helt avgjørende.
Tripletex tilbyr derfor en lang rekke integrasjoner, slik at løsningen kan kobles sammen med fagsystemer, CRM eller bankløsninger. Det skaper en sømløs dataflyt som øker effektiviteten, forbedrer datakvaliteten og gir bedre kontroll over virksomhetens økonomi.
Det er også mulig for kundene å bygge egne løsninger for å treffe egne behov, som kan integreres mot Tripletex.
– Vi har en egen in-house integrasjonsspesialist som bistår de større kundene våre med å kartlegge og rådgi om hvordan de kan spare tid og kostnader på integrasjonsfronten. Vi vet hvor viktig det er med individuell tilpasning her, og derfor er det høyt prioritert hos oss, sier Lise.

– Satser tungt på norskspråklig, gratis kundestøtte
En viktig satsing hos Tripletex er å tilby rask og god support for kundene når de trenger det.
– Vi vet hvor viktig det er for kundene våre å få hjelp raskt hvis de står fast. Derfor har vi et stort og solid supportteam med høy kompetanse, som er klare til å bistå. I tillegg har vi en AI-assistent som kan gi svar utenfor åpningstid, forteller Lise.
Tripletex’ største kunde?
Og hvem er egentlig den største kunden til Tripletex?
– Det er Tripletex! Det er jo enorme mengder med bilag og transaksjoner som går gjennom plattformen hos oss. Interne erfaringer som et etter hvert veldig stort selskap kan være nyttige. Samtidig har vi alltid vært tydelige på at løsningene våre ikke skal utvikles på grunn av egne behov, men kundenes behov, sier Ekanger.
Ett viktig prinsipp har vært med Tripletex siden starten, og er svært viktig for å sikre at de fortsetter å utvikle systemet for å dekke behov både nå og fremover.
– Nysgjerrighet og evnen til å stille spørsmål er viktig for oss. Det er drivkrefter i kulturen. Det kan oppleves som utfordrende, men det driver selskapet fremover. Tripletex har en innovasjonskraft vi mener det er få som kan matche, avslutter Ekanger.
Etter over 20 år med kontinuerlig utvikling, er ambisjonen den samme: Å gi bedrifter i alle størrelser et system som vokser med dem.
Kontakt oss for et pristilbud
Legg igjen opplysningene dine så kontakter vi deg for en uforpliktende prat.
"*" indicates required fields