Ukens tips handler om hvordan man kan spare verdifull tid ved å registrere avtalene for OCR (KID på utgående faktura) og direkte remittering (innkommende faktura) i Tripletex. Alle ukedager er det sending/henting av filer til og fra Nets.

OCR og remittering

Slik gjør du

En administrator i Tripletex-kontoen kan gå til “Selskap/Vår kundeside” for å aktivere avtalene. På denne siden finner du også en lenke til skjemaene som må fylles ut og sendes til banken.

Tripletex støtter KID-nummer med 7, 10 eller 13 siffer (modulus 10).

Pris for etablering er kr 550,- eks mva (engangskostnad), og det koster kr 3,- eks mva per faktura som sendes.

Direkte remittering gjør at du kan betale leverandørfakturaer, lønn og arbeidsgiveravgift direkte fra Tripletex. Du slipper med andre ord å logge deg inn i nettbanken. Det meste i skjemaene er allerede ferdig utfylt, men du må fylle ut feltene som merket med gult i skjemaet. Finn skjema her.

Pris for etablering er kr 550,- eks mva (engangskostnad), og det koster kr 3,- eks mva per bilag.

Når skjemaet er ferdig utfylt og sendt til banken, så tar banken dette videre med Nets. Så fort avtalene er ferdig satt opp fra banken og Nets, sendes avtaleinformasjonen i retur til bestiller. Etter å ha mottatt avtalen i retur, sender du denne til vår support via supporthenvendelse eller til support@tripletex.no. Deretter knytter vi avtalen til Tripletex.

I forbindelse med direkte remittering må det oppgis til support hvem som skal ha tilgang til å godkjenne betalinger. De som gis tilgang må deretter inn i Tripletex å registrere sitt mobilnummer i egne brukerinnstillinger i feltet for SMS-varsling.

Prøv oss gratis i 14 dager!

Prøv Tripletex gratis i 14 dager - helt uten forpliktelser eller liten skrift.

Andre relevante artikler

Starte egen bedrift? Tips, triks og gode råd

Hvordan starte egen bedrift? Har du allerede en god forretningsidé, men vet ikke helt hvor du skal starte? Her får du noen tips som hjelper deg i gang med din…

Les mer

Hjemmekontor – hvilke regler gjelder?

To år med hjemmekontor viste at fysiske møter enkelt kan erstattes med Teams, Google Meet eller Zoom, alt tyder på at effektiviteten snarere har gått opp enn ned, de introverte…

Les mer

Alltid eFaktura: En enklere løsning for både deg og kundene dine

Å sende ut faktura elektronisk til både bedrifter (EHF) og sluttkunder (eFaktura) kan bidra til en mer automatisert hverdag. Mindre manuell håndtering, færre feil og færre forsinkede betalinger er bare…

Les mer