Bank

Bankdashbord med estimert saldo

I bankdashbordet får du et kjapt overblikk over blant annet saldo, utgående betalinger og betalinger til godkjenning.

Ved å ta utgangspunkt i innkommende og utgående fakturaer og manuelt registrerte transaksjoner kan du få en estimert saldo for de neste 30, 60 eller 90 dagene. 

Estimert saldo viser utviklingen på din bankkonto basert på innkommende og utgående fakturaer. Lønn, skatt og arbeidsgiveravgift estimeres ut fra historikk, i tillegg kan man legge til manuelle transaksjoner.

Den estimerte saldoen gir deg dermed bedre overblikk på nåværende status og fremtidig likviditet ved at du får vite hvor mye penger du har på konto dag for dag fremover.

Forbedret automatisk bankavstemming

2021 bød på flere forbedringer for automatisk bankavstemming i Tripletex og treffsikkerheten er nå på tett opptil 95 %.

Det ble blant annet lansert en forbedret algoritme på automatisk bankavstemming som støtter mange-til-en matcher. Dette løster utfordringen der man har mange inn- eller utbetalinger på samme dag, og banken har slått dette sammen til èn sumpost.

Det ble også mulig å flytte inn- og utbetalinger til riktig måned slik at bankavstemmingen kan lukkes.

Endringen lar deg overføre transaksjoner med dato nær månedsslutt uten å manuelt opprette et avansert bilag.

Bekrefte betalinger med BankID

Det har også blitt mulig å bekrefte betalinger i Tripletex med BankID. BankID er dermed en valgfri måte å signere betalinger på som et alternativ til Google Authenticator.

Se alle produktnyhetene innen bank

App

Fakturering

Med fakturering i appen kan du enkelt kan opprette en faktura på en mobilvennlig måte. Dette vil gjøre det enkelt for deg å fakturere dine kunder og ikke la faktureringsjobben hope seg opp til noe du gjør i slutten av hver måned. Du får også oversikt over dine fakturaer og hva som er betalt eller ikke, slik at du enkelt kan holde oversikt.

Oppsummering av månedsresultat

“Din måned oppsummert” gjør at du får et raskt og enkelt overblikk over kostnader og inntekter i tillegg til det totale månedsresultatet. De viktigste nøkkeltallene hentes ut den 6. i hver påfølgende måned og presenteres i appen i storyformat.

Ordrelinjer i app

Det har også blitt mulig å registrere ordrelinjer og materiell på prosjekter i appen. Dette er perfekt for deg som jobber med prosjekter og er mye på farten!

Dette gjør det naturligvis enklere å registrere ordrelinjer og materiell når en ikke har tilgang på en PC og gjør at du slipper å huske på alt du må registrere når du endelig får tilgang på en PC – eller at du slipper å notere ned materialbruken på lapper. 

Samtidig har vi gjort det superenkelt å få tilgang til kontrollskjemaer via appen.

Ny hjemskjerm

Den nye hjemskjermen har gjort appen mer brukervennlig, gjort det enklere å få bedre oversikt over utestående oppgaver og gjort funksjonaliteten som er viktigst for deg enda mer tilgjengelig.

Se alle produktnyheter i appen

Prosjekt

Forbedrede innstillinger

Prosjektinnstillingene har nå fått seg et ansiktsløft og det er nå enklere og mer intuitivt å velge riktige innstillinger til prosjektene sine.

På den nye siden har vi delt innstillingene inn i tre hovedkategorier:

  1. Arbeidsflyt for fakturering
  2. Globale prosjektinnstillinger
  3. Innstillinger for nye prosjekter

I tillegg til disse tre hovedkategoriene, har vi en helt egen seksjon for avanserte innstillinger. Dette er innstillinger som gjerne er bransjespesifikke eller innstillinger for de med litt mer kompliserte prosjekter.

Endringen med ny side for prosjektinnstillinger vil gjøre det enda enklere og mer oversiktlig å jobbe på siden. For nye kunder blir det enda enklere å sette opp prosjektmodulen i utgangspunktet – det kreves kun tre steg.

Forbedret måte å opprette prosjekter på

Den nye metoden er en stegvis prosess, som gjør det mye mer oversiktlig å opprette nye prosjekter og fylle inn nødvendig informasjon. Du kan fremdeles opprette prosjekter like enkelt nå som før, og du trenger fortsatt ikke noe mer enn prosjektnavn og startdato for å komme i gang.

Import

Prosjektimporten lar deg enkelt importere mange prosjekter i en enkel operasjon.

Funksjonen lar deg laste inn informasjon om både hovedprosjekter og underprosjekter, og via malopsettet kan du legge inn en Excel eller csv-fil og laste opp alle prosjektene dine med et enkelt tastetrykk.

Prosjektimporten vil gjøre det enklere å komme i gang med prosjektmodulen i Tripletex dersom du har mange prosjekter og ikke minst gjøre det enklere å gjøre endringer på mange prosjekter samtidig.

Se alle produktnyheter innen prosjekt

Designendringer

Oppdatert visuell identitet og brukervennlig design

I 2021 har vi jobbet med utviklingen av en oppdatert visuell identitet, som skal samle og styrke profilen vår på tvers av alle flater – fra produkt til kampanjer. Endringene vi gjør i systemet Tripletex er en del av dette arbeidet, og målet er at produktet skal oppleves som tydelig Tripletex. Samtidig har vi et sterkt fokus på brukervennlig design og at det skal bli enda enklere å finne frem i Tripletex.

Endringene i 2021 inkluderer justering av fonter og ikoner, ny fargepalett, sticky headers og flytting av sidetittel og fane-navigasjon.

Fremover vil det kommer flere visuelle endringer for å gjøre Tripletex enda enklere å bruke. Og kanskje til og med litt vakrere.

Se alle designendringer her

Regnskap

Import av oppgjørsrapporter fra Stripe, Klarna og Vipps

Det er lagt til rette for en import som er tilpasset oppgjørsrapportene som kan eksporteres fra Stripe, Klarna og Vipps. Dette gjør det svært enkelt å registrere transaksjoner fra disse løsningene i Tripletex.

Flere reskontroer

2021 er året det ble mulig å legge til rette for flere reskontroer slik at en kan få enda bedre oversikt over regnskapet. Reskontro kan defineres slik du selv ønsker:

  1. Kunde-/leverandørreskontro
  2. Klientmidler/klientansvar
  3. Konsernregnskap
  4. Eiendelsoversikt
Ny MVA-melding

I år blir det innført en ny og mer detaljert MVA-melding og selvsagt har Tripletex lagt til rette for støtte av denne. Hovedformålet med ny MVA-melding er å forenkle overføringen av informasjon fra regnskapssystemet til avgiftsmyndighetene.

Blant de største endringene kan nevnes at den nye MVA-meldingen bygges og settes opp etter MVA-koder, ikke poster/kontoer slik det er i dag. I tillegg vil man gå bort fra den gamle innloggingen til Altinn. Fra og med første termin for 2022 skal du logge deg inn og sende MVA-melding via ID-porten.

Se alle produktnyheter innen regnskap her

Lønn

Etterbetaling ved lønnsjustering

Skal du justere lønn og foreta en etterbetaling? Tripletex kan nå hjelpe deg med å regne ut et forslag til beløpet for etterbetaling. Tidligere har man måtte beregne denne etterbetalingen manuelt for hver enkelt ansatt og legge denne til manuelt i lønnsutbetalingen. Denne nye løsningen beregner et forslag til etterbetaling og gir mulighet for at legge denne til på de ansatte i lønnsutbetalingen. 

Ansattimport via Visma.net-formatet

Støtte for import av ansatte i Visma.net-formatet gjør det mye enklere å opprette ansatte i Tripletex for selskaper som kommer fra Huldt & Lillevik, Visma Lønn og Mamut.

Kopiere arbeidsforhold

Nå slipper du å legge til et nytt arbeidsforhold for ansatte som har vært ansatt i selskapet tidligere.

Denne funksjonen gjør arbeidsprosessen enda enklere for deg som har sesongansatte, vikarer eller lignende. Du kan nå kopiere arbeidsforhold som sist var registrert på den ansatte og slipper dermed å opprette et nytt arbeidsforhold dersom personen har vært ansatt tidligere. Alt som ble registrert ved forrige arbeidsforhold vil kopieres, slik at du kun trenger å gjøre nødvendige endringer.

Se alle produktnyheter innen lønn her

Faktura

Støtte for AvtaleGiro

Nå kan alle kunder i Tripletex opprette AvtaleGiro for utgående faktura. Det er en løsning der faktura blir sendt ut og trukket automatisk fra mottakers konto ved forfallsdato.

AvtaleGiro egner seg for deg som sender regelmessig faktura til samme kunde. Fakturaen vil da automatisk dukke opp i nettbanken til din kunde, og banken sørger for at betalingen blir gjennomført.

Se alle produktnyheter innen faktura her

Finansielle tjenester

Finansielle tjenester og bedriftslån

I fjor ble det mulig å søke bedriftslån direkte fra Tripletex. Samtidig laget vi en egen side hvor vi har samlet de finansielle tjenestene som tilbys gjennom Tripletex på en oversiktlig side.

Med siden for Finansielle tjenester ønsker vi synliggjøre og gi god informasjon om de finansielle tjenestene vi tilbyr, og hjelpe brukerne våre med å enkelt søke om de finansielle tjenestene de har behov for.

Fakturasalg og kassekreditt, levert av Aprilia, som har vært tilgjengelig en stund allerede, var sammen med den nye tjenesten for bedriftslån gjennom FundingPartner, først ut på siden for Finansielle tjenester. Vi har også fått på plass en mulighet til å etterspørre et tilbud på pensjon fra Storebrand med bare ett par klikk.

Fellesnevneren for disse Finansielle tjenestene er at de benytter seg av relevant informasjon fra Tripletex slik at søknadsprosessen blir mye raskere og enklere.

Se alle produktnyheter innen finansielle tjenester her

Lager og logistikk

Ny modul!

2021 var også året hvor vi for første gang på lenge lanserte en helt ny modul, nemlig lager og logistikk! Dette er modulen som gir deg kontroll på hele logistikkprosessen. Fra innkjøp og varemottak, til ordre og levering til kunde. En smidig prosess sørger for du alltid har oversikt, og lar deg enkelt oppdage og håndtere avvik underveis. Modulen gir deg kontroll over dine produkter og varelager, samt tilgang til viktige rapporter og nøkkeltall.

Lager og logistikk-modulen inneholder blant annet:

  • Administrasjon av lager 
  • Lagerlokasjon
  • Innkjøp
  • Avvikshåndtering
  • Plukkliste og pakkseddel
  • Varetelling
  • Restordre
  • Varemottak
  • Administrasjon av produkter

Se alle produktnyheter innen lager og logistikk her


En komplett oversikt over alle produktnyhetene våre, finner du som alltid på produktnyhetssiden vår

Prøv oss gratis i 14 dager!

Prøv Tripletex gratis i 14 dager - helt uten forpliktelser eller liten skrift.