Produktnyheter november

Utsett betalingspåminnelser, purring og inkasso

I blant kan det være aktuelt å stoppe et aktivert purre- og inkassoløp på en faktura. Dersom du i blant gir betalingsutsettelse til kundene dine, vil du nå kunne styre når betalingspåminnelser, purring og inkasso skal starte opp igjen. Du vil fortsatt kunne skrive en intern kommentar, men nå kan du i tillegg utsette automatisk purring i en bestemt periode. Dette vil da pause purringer/inkassovarsel som er satt opp i innstillingene. Første betalingspåminnelse vil automatisk sendes ut dagen etter datoen du har satt for utsettelsen. Du vil nå også kunne se internkommentarer under Status i fakturaoversikten, slik at det blir enda enklere å beholde oversikten.

Mer informasjon om hvordan du kan stoppe automatiske purregebyr/inkassovarsel kan du lese her.

Administratorer kan logge inn i sperrede kontoer

Hvis du er administrator* i Tripletex kan du nå logge deg inn i kontoene dine selv om de er sperret. Dersom en konto er sperret vil du kun få tilgang til Mitt abonnement, men der får du nå enkelt oversikt over eventuelle ubetalte fakturaer. I tillegg har du mulighet til å starte en chat med support direkte fra systemet hvis du har noen spørsmål.

* Krever rollen Kontoadminstrator, Brukeradministrator eller Regnskapsfører er brukeradministrator

Enkel fakturering

Vi har jobbet en stund med å forenkle måten du fakturerer på i Tripletex. Som et ledd i den prosessen har vi lansert noe som vi har kalt Enkel fakturering. Mange av dere har kanskje oppdaget denne allerede – hvis ikke anbefaler vi deg å teste den ut. Enkel fakturering skal gjøre det raskere og enklere å opprette og sende en faktura. Denne er spesielt tilpasset enklere fakturaer.

Enklere fakturering skal gjøre det lekende lett å lage og sende en faktura, og du kan velge å skru på denne ved hjelp av en knapp øverst i faktureringsbildet. Det er mulig å skru av og på denne funksjonen som du vil, og du kan bytte mellom visningene uten å miste noe av informasjonen du har fylt ut. Enklere fakturering er utviklet basert på hvilke felt som brukes mest, og vi har fjernet felt som vi ser brukes sjeldent. Dette er funksjonalitet som stadig videreutvikles, og på sikt vil vi gjøre hele faktureringsprosessen enda enklere og mer brukervennlig.

Kontoplan får eget menypunkt

Nå får kontoplanen et eget menypunkt under Regnskap. Tidligere har du kunnet finne denne under generelle regnskapsinnstillinger, men nå gjør vi kontoplanen lettere tilgjengelig ved å lage en egen side for denne.

Oppgaver på Tripletex-tavla

Vi fortsetter å utvikle Tripletex-tavla, og nå har vi nettopp sluppet oppgaver! Oppgavene genereres automatisk, og gjør det enklere for deg å håndtere dine daglige gjøremål. Når du har utført en oppgave vil den automatisk forsvinne fra oppgavelisten.

Er du ny i Tripletex vil du også få opp noen oppgaver som er relevante for å komme i gang med systemet, som for eksempel å opprette kunder/leverandører, ansatte og produkter. Når du har opprettet to av hver vil disse forsvinne fra oppgavelisten – dette er for å hjelpe nye brukere med å komme godt i gang.

I Tripletex brenner vi for enkle løsninger. Derfor jobber vi hele tiden for å lage et så brukervennlig system som mulig. Følg med på våre produktnyheter for siste oppdateringer som forhåpentligvis gjør din arbeidshverdag litt enklere.

Prøv oss gratis i 14 dager!

Prøv Tripletex gratis i 14 dager - helt uten forpliktelser eller liten skrift.