Denne ukens tips tar for seg hvordan man får registrert betaling av skattetrekk og arbeidsgiveravgift. Fristen for innbetaling er 15.mars.

 Dette er fremgangsmåten:

Når du har sendt a-meldinger for periodene januar og februar og hentet returmelding for de samme periodene, går du inn på “Lønn/Terminoppgave” i hovedmenyen. Deretter velger man Opprett for riktig periode. Da vil man finne knappene for å registrere betalingen av skatt og arbeidsgiveravgift. Korrekt bankkontonummer og KID-nummer hentes automatisk. Man registrerer betalingen i Tripletex for å få dette bokført.

Prøv oss gratis i 14 dager!

Prøv Tripletex gratis i 14 dager - helt uten forpliktelser eller liten skrift.

Andre relevante artikler

Starte egen bedrift? Tips, triks og gode råd

Hvordan starte egen bedrift? Har du allerede en god forretningsidé, men vet ikke helt hvor du skal starte? Her får du noen tips som hjelper deg i gang med din…

Les mer

Hjemmekontor – hvilke regler gjelder?

To år med hjemmekontor viste at fysiske møter enkelt kan erstattes med Teams, Google Meet eller Zoom, alt tyder på at effektiviteten snarere har gått opp enn ned, de introverte…

Les mer

Alltid eFaktura: En enklere løsning for både deg og kundene dine

Å sende ut faktura elektronisk til både bedrifter (EHF) og sluttkunder (eFaktura) kan bidra til en mer automatisert hverdag. Mindre manuell håndtering, færre feil og færre forsinkede betalinger er bare…

Les mer