Denne ukens tips tar for seg hvordan man får registrert betaling av skattetrekk og arbeidsgiveravgift. Fristen for innbetaling er 15.mars.

 Dette er fremgangsmåten:

Når du har sendt a-meldinger for periodene januar og februar og hentet returmelding for de samme periodene, går du inn på “Lønn/Terminoppgave” i hovedmenyen. Deretter velger man Opprett for riktig periode. Da vil man finne knappene for å registrere betalingen av skatt og arbeidsgiveravgift. Korrekt bankkontonummer og KID-nummer hentes automatisk. Man registrerer betalingen i Tripletex for å få dette bokført.

Prøv oss gratis i 14 dager!

Prøv Tripletex gratis i 14 dager - helt uten forpliktelser eller liten skrift.

Andre relevante artikler

Mindre papirarbeid – mer plass til pokaler

Strømlinjede løsninger Slik er det i hvert fall for Husøy og Foynland Idrettsforening. Ettersom de er avhengige av frivillighet er det å ha strømlinjede løsninger som faktisk fungerer, helt avgjørende.…

Les mer

Dette leverte vi i 2020

Faktura og regnskap Koronarapporten I april kastet vi oss rundt for å få på plass en egen Koronarapport. Rapporten la til rette for en enklere beregning av bedriftenes faste uunngåelige…

Les mer

Alt du trenger å vite om aksjonærregisteroppgaven

Hva er en aksjonærregisteroppgave? Aksjonærregisteroppgaven er en rapportering av alle hendelser og bevegelser knyttet til aksjer i et selskap, og skal leveres til Skatteetatens aksjonærregister innen 31. januar hvert år.…

Les mer