Helt siden 2011 har Dynamic People hjulpet arbeidsgivere- og takere med å komme i kontakt og skapt gode relasjoner. De bidrar i prosesser med alt fra rekruttering og karriererådgivning til leder- og organisasjonsutvikling i alle slags bransjer og nivåer. De har opparbeidet seg solid erfaring opp gjennom – en erfaring de satt stor pris på da koronakrisen slo inn for fullt.
Koronakrisen ga store endringer
Koronakrisen kom like overraskende på Dynamic People som for alle andre, og kjenner på endringene i markedet. — Vi merker det godt på antall kandidater som henvender seg til oss, sier Ruth Camilla, administrasjonsansvarlig i Dynamic Peolpe. Hun forteller at de har hatt en betydelig vekst i antall åpne søknader i kandidatbasen, og på de fleste stillinger de utlyser for sine oppdragsgivere.
Vi får også flere henvendelser til våre karriererådgivere. Kanditater vil sparre om hvilke muligheter som finnes der ute.
Ruth Camilla
— Noen har også benyttet anledningen til å tenke nytt. Noen har tenkt på det lenge og har i krisen funnet motivasjonen til å se nye muligheter, fortsetter hun, og legger til at de står klare til å hjelpe med sin kunnskap og erfaring for å få flest mulig tilbake i arbeid.
LES OGSÅ: Covid-19 trigget bytta av økonomisystem
Positiv trend
Videre forteller Ruth Camilla at de nå endelig ser en positiv trend i markedet igjen. På arbeidsgivers siden har det vært mye tyngre da nesten alt ble satt på hold og mange måtte permittere sine ansatte. — Det har vært tøft å høre hvor brutalt det har vært for mange av de arbeidsgiverne vi samarbeider med. Nå har det endelig begynt å snu, så vi håper og tror at vi har vært på bunnen og at det kun går oppover fra nå av, sier Ruth Camilla optimistisk.
Mye å holde styr på
Med så mange baller i luften samtidig er det mye å holde styr på i Dynamic People, og de har vært helt avhengig av systemer som gir kontroll på både kunder og økonomi til enhver tid.
At vi har systemer som snakker godt sammen og forenkler arbeidet vårt er viktig.
Sissel, økonomisjef i Dynamic People
Økonomien styrer de i Tripletex, noe de har gjort i flere år. Noen år senere så de at webCRM ble en integrasjonspartner. Da benyttet de fort sjansen til å koble systemene sammen og er glad for det i dag – systemet gir dem nemlig full kontroll på alle kundene deres, og snakker godt med Tripletex.
— Kunder vi registrerer i webCRM overføres automatisk til Tripletex, og når et tilbud er akseptert, blir det gjort om til en ordre inne i Tripletex. Og derfra sender vi enkelt faktura rett til kunden fra Tripletex, sier Sissel, før hun lettet avslutter med — Det er veldig tidsbesparende, og utrolig enkelt!