De fleste bedrifter justerer lønn på ansatte i løpet av året – og dette fører ofte til mye manuelt arbeid i forbindelse med utbetaling. Visste du at det er mulig å justere lønn på flere ansatte samtidig i Tripletex? 

Mange bedrifter bruker mye tid på manuelle prosesser knyttet til lønnsjustering – men det behøver ikke å være slik! Den fryktede tidstyven kan i stor grad erstattes av automatiserte og smidige prosesser så lenge man har et system som støtter dette. Med lønnsmodulen i Tripletex er det nesten som å få en ekstra lønnsmedarbeider som håndterer alle tidkrevende og manuelle oppgaver for deg. Lønnskjøring, justering og etterbetaling håndteres på en enkel og effektiv måte. 

Lønnsjustering i Tripletex

Med regnskapsprogrammet Tripletex er det enkelt å justere lønn på ansatte. Du kan velge om du vil justere med et fast beløp eller en prosentsats, og du har mulighet til å justere lønn på flere ansatte samtidig. Justeringen gjøres enkelt under SelskapAnsattAnsattoversikt. Her kan du markere ansatte som ønskes lønnsjustert. Deretter er det bare å velge Juster lønn fra menyen, og legge inn beløp eller prosentsats. Du kan også justere lønn for perioder tilbake eller frem i tid. 

Her kan du lese mer om justering av lønn på ansatte

Etterbetaling ved justering

I Tripletex liker vi å forenkle hverdagen for kundene våre, og derfor har vi også gjort det superenkelt å etterbetale ansatte ved lønnsjustering. Når du har foretatt en justering av lønn på ansatte og skal foreta en etterbetaling, vil beløpet for etterbetaling bli regnet ut og fremkommer som et forslag. Utbetalingen vil komme med på neste lønnskjøring/lønnsutbetaling basert på hva som er utbetalt tidligere. Det er allikevel viktig å være oppmerksom på at dette er et forslag som alltid bør kontrolleres før utbetaling. 

Her kan du lese mer om etterbetaling ved lønnsjustering

Prøv oss gratis i 14 dager!

Prøv Tripletex gratis i 14 dager - helt uten forpliktelser eller liten skrift.

Andre relevante artikler

Starte egen bedrift? Tips, triks og gode råd

Hvordan starte egen bedrift? Har du allerede en god forretningsidé, men vet ikke helt hvor du skal starte? Her får du noen tips som hjelper deg i gang med din…

Les mer

Hjemmekontor – hvilke regler gjelder?

To år med hjemmekontor viste at fysiske møter enkelt kan erstattes med Teams, Google Meet eller Zoom, alt tyder på at effektiviteten snarere har gått opp enn ned, de introverte…

Les mer

Alltid eFaktura: En enklere løsning for både deg og kundene dine

Å sende ut faktura elektronisk til både bedrifter (EHF) og sluttkunder (eFaktura) kan bidra til en mer automatisert hverdag. Mindre manuell håndtering, færre feil og færre forsinkede betalinger er bare…

Les mer