Hver eneste arbeidsdag, hver eneste uke, hver eneste måned gjennom hele året får Tripletex-support flere tusen spørsmål om alt mulig av funksjonalitet i og utenfor Tripletex-systemet.

Noen av de vanligste spørsmålene fra hver måned har vi nå samlet sammen, og de slippes som månedlige blogginnlegg med tips. Tips fra support, rett og slett – supports tipsehjørne!

Ja, på den måten kan kanskje enda flere finne svar på det de lurer på selv!

I mars har det vært en del fokus på mva-koder, samt kommet inn en god del spørsmål i forbindelse med bankavstemming og føring av overtidstimer. Så det er disse tre temaene vi skal ta for oss i denne månedens innlegg. La oss nå starte med det første.

MVA-koder

I forbindelse med mva-koder får vi ofte et spørsmål som er veldig enkelt for bruker å fikse selv, og det er følgende:

“Jeg mangler mva-koder, hva gjør jeg?”

Enkelt! Dersom du mangler en mva-kode kan du enkelt gi deg selv tilgang til de ulike kodene ved å gå til; Regnskap → innstillinger → fanen mva-innstillinger. Her gir du deg selv tilgangene du trenger.

LES OGSÅ: Unngå MVA-fella – Vi oppklarer de seks vanligste MVA-mytene

Bankavstemming

Når det kommer til bankavstemming har vi i det siste fått noen spørsmål om ukjente OCR-poster og hva disse er. Så det skal vi hjelpe deg med å oppklare nå!

Dersom du har AutoPay kan du enkelt finne mer informasjon om disse postene på egenhånd: på bankavstemmingen trykker du på de tre prikkene i automatisk bankavstemming og velger innbetalinger, samt datoen det gjelder. Da skal du få opp mer informasjon om hva disse OCR-postene faktisk er.

Enkelt, sant?

Føre overtidstimer

Dersom en ansatt skal føre overtidstimer kan vedkommende gjøre dette ved å føre totalt antall timer på aktuell dato og aktiviteten som er utført i timelisten. Under lønnsart på timelisten kan antallet av totalt timene for dagen føres som overtidstimer på lønnsart overtid. 

Eksempelvis: Hvis normaltiden er 8 timer og man jobber 10 timer en dag, kan det føres 10 timer på aktiviteten som utføres, og deretter 2 timer på overtiden i feltet for overtid. 

Prøv oss gratis i 14 dager!

Prøv Tripletex gratis i 14 dager - helt uten forpliktelser eller liten skrift.

Andre relevante artikler

Lager og logistikk for nettbutikker

Synkroniser nettbutikken med økonomisystemet ditt Ved å sitte i ulike systemer som ikke snakker sammen, er det mange bedrifter som sløser vekk verdifull tid og arbeidskraft på manuelle prosesser. Det…

Les mer

Regnskap og økonomiforståelse – viktige ord og utrykk du bør kunne noe om

Ida M. WarenDette innlegget er skrevet av Ida M. Waren, daglig leder i Duo Pluss Regnskap. Besøk Duo Pluss Regnskap (mer…)

Les mer

Med Tripletex-integrasjon fikk ABC Elektro bedre oversikt

ABC Elektro AS har nylig kommet i gang med å bruke Huma som sitt personalsystem. Da passer det bra med en prat med HR-ansvarlig Madelen Melbøe, for å høre om…

Les mer