Denne uken kjører vi på med en “visste du at”-tips&triks, så får vi informert om flere ting samtidig. Enkelt, greit og effektivt!

Visste du at..

.. for at en bruker skal få tilgang til å kunne logge seg inn på Tripletex må det være huket av for systemtilgang i brukertilgangen, men hvis du skriver en dato i feltet dato t.o.m. så har brukeren kun systemtilgang til frem til den datoen.

.. for å kunne få tilgang til flere selskap under en brukermeny må du ha samme e-postadresse/brukernavn for innlogging i alle kontoer. Det er kun en administrator i selskapet som kan endre e-postadressen/brukernavnet til en bruker. Dette gjøres ved å først fjerne systemtilgangen og deretter endre e-postadressen. Husk å lagre mellom handlingene.

.. hvis du har glemt passord eller ønsker å endre passordet ditt kan du enkelt klikke på glemt passord i innloggingsfeltet for å få tilsendt en ny link der du kan endre passordet ditt. Merk at for å få tilsendt disse linkene må man ha systemtilgang.

visste

.. du kan endre startside i Tripletex ved å klikke på min profil og brukerinnstillinger. Under brukerpreferanser finner du flervalgsmenyen Startside.

.. hvis du ikke får valgt den mva-koden du ønsker kan grunnen være at det ikke er huket av for det. I Regnskap > Innstillinger > mva-innstillinger kan du huke av for hvilke mva-koder selskapet skal benytte seg av.

visste

Se flere smarte tips&triks her

Prøv oss gratis i 14 dager!

Prøv Tripletex gratis i 14 dager - helt uten forpliktelser eller liten skrift.

Andre relevante artikler

Starte egen bedrift? Tips, triks og gode råd

Hvordan starte egen bedrift? Har du allerede en god forretningsidé, men vet ikke helt hvor du skal starte? Her får du noen tips som hjelper deg i gang med din…

Les mer

Hjemmekontor – hvilke regler gjelder?

To år med hjemmekontor viste at fysiske møter enkelt kan erstattes med Teams, Google Meet eller Zoom, alt tyder på at effektiviteten snarere har gått opp enn ned, de introverte…

Les mer

Alltid eFaktura: En enklere løsning for både deg og kundene dine

Å sende ut faktura elektronisk til både bedrifter (EHF) og sluttkunder (eFaktura) kan bidra til en mer automatisert hverdag. Mindre manuell håndtering, færre feil og færre forsinkede betalinger er bare…

Les mer