Når en ansatt slutter er det vanlig å avslutte arbeidsforholdet og fjerne systemtilgangen dersom denne er huket på. Likevel vises de ansatte i forskjellige nedtrekksmenyer, og dette er ikke alltid like heldig, spesielt hvis en ansatt ikke lenger jobber i bedriften. Vi viser deg hvordan du kan gjøre noe med det i Tripletex.

Slik gjør du

I detaljene på den ansatte, i fanen Brukertilganger i feltet for Generelle tilganger finner man tilgangen “Tillat registrering av timer, reiseregninger, m.m. på brukeren”. Denne tilgangen gir en mulighet til å kunne velge den ansatte som har sluttet i alle nedtrekkslister selv om det ikke foreligger et aktivt arbeidsforhold eller systemtilgang. For at en ansatt som har sluttet ikke skal vises i forskjellige nedtrekksmenyen må man fjerne haken for denne tilgangen og lagre.

sluttet

Utbetaling av feriepenger til ansatte som har sluttet

Husk at hvis man skal utbetale feriepenger til en ansatt som har sluttet må den ansatte ha på tilgangen “Tillat registrering av timer, reiseregninger, m.m. på brukeren”. Hvis denne tilgangen ikke er huket på vil ikke den ansatte vises når man skal opprette ny lønnsutbetaling over ansatt som har sluttet.

Les flere smarte tips&triks her

Prøv oss gratis i 14 dager!

Prøv Tripletex gratis i 14 dager - helt uten forpliktelser eller liten skrift.

Andre relevante artikler

Frigjør tid med komplett økonomisystem – 5 gode grunner til å bruke Tripletex

Ta presise beslutninger og bedre lønnsomheten i din bedrift! Med Tripletex får du et komplett økonomisystem med et funksjonsrikt prosjektverktøy innebygd. Frigjør tid i arbeidshverdagen og få den fleksibiliteten du…

Les mer

Cyber security: Bug Bounty-program

Joda, det er sant. Dette er faktisk en veldig bra måte å få innsikt i hvorvidt nettkriminelle med onde intensjoner kan hacke sin vei inn i bedriftens informasjon, eller ei.…

Les mer

Prosjektverktøy og økonomisystem i ett – 5 gode grunner til å bruke Tripletex

Håndverker? Før timer og utlegg på farten! Med et godt prosjektverktøy og regnskapet i lomma har du alltid oversikt over lønnsomheten i din bedrift. Her er fem gode grunner til…

Les mer