Tips&Triks: Brukere som har sluttet

20.04.2018

Når en ansatt slutter er det vanlig å avslutte arbeidsforholdet og fjerne systemtilgangen dersom denne er huket på. Likevel vises de ansatte i forskjellige nedtrekksmenyer, og dette er ikke alltid like heldig, spesielt hvis en ansatt ikke lenger jobber i bedriften. Vi viser deg hvordan du kan gjøre noe med det i Tripletex.

Slik gjør du

I detaljene på den ansatte, i fanen Brukertilganger i feltet for Generelle tilganger finner man tilgangen “Tillat registrering av timer, reiseregninger, m.m. på brukeren”. Denne tilgangen gir en mulighet til å kunne velge den ansatte som har sluttet i alle nedtrekkslister selv om det ikke foreligger et aktivt arbeidsforhold eller systemtilgang. For at en ansatt som har sluttet ikke skal vises i forskjellige nedtrekksmenyen må man fjerne haken for denne tilgangen og lagre.

sluttet

Utbetaling av feriepenger til ansatte som har sluttet

Husk at hvis man skal utbetale feriepenger til en ansatt som har sluttet må den ansatte ha på tilgangen “Tillat registrering av timer, reiseregninger, m.m. på brukeren”. Hvis denne tilgangen ikke er huket på vil ikke den ansatte vises når man skal opprette ny lønnsutbetaling over ansatt som har sluttet.