Når en ansatt slutter er det vanlig å avslutte arbeidsforholdet og fjerne systemtilgangen dersom denne er huket på. Likevel vises de ansatte i forskjellige nedtrekksmenyer, og dette er ikke alltid like heldig, spesielt hvis en ansatt ikke lenger jobber i bedriften. Vi viser deg hvordan du kan gjøre noe med det i Tripletex.

Slik gjør du

I detaljene på den ansatte, i fanen Brukertilganger i feltet for Generelle tilganger finner man tilgangen “Tillat registrering av timer, reiseregninger, m.m. på brukeren”. Denne tilgangen gir en mulighet til å kunne velge den ansatte som har sluttet i alle nedtrekkslister selv om det ikke foreligger et aktivt arbeidsforhold eller systemtilgang. For at en ansatt som har sluttet ikke skal vises i forskjellige nedtrekksmenyen må man fjerne haken for denne tilgangen og lagre.

sluttet

Utbetaling av feriepenger til ansatte som har sluttet

Husk at hvis man skal utbetale feriepenger til en ansatt som har sluttet må den ansatte ha på tilgangen “Tillat registrering av timer, reiseregninger, m.m. på brukeren”. Hvis denne tilgangen ikke er huket på vil ikke den ansatte vises når man skal opprette ny lønnsutbetaling over ansatt som har sluttet.

Les flere smarte tips&triks her

Prøv oss gratis i 14 dager!

Prøv Tripletex gratis i 14 dager - helt uten forpliktelser eller liten skrift.

Andre relevante artikler

Lager og logistikk for nettbutikker

Synkroniser nettbutikken med økonomisystemet ditt Ved å sitte i ulike systemer som ikke snakker sammen, er det mange bedrifter som sløser vekk verdifull tid og arbeidskraft på manuelle prosesser. Det…

Les mer

Regnskap og økonomiforståelse – viktige ord og utrykk du bør kunne noe om

Ida M. WarenDette innlegget er skrevet av Ida M. Waren, daglig leder i Duo Pluss Regnskap. Besøk Duo Pluss Regnskap (mer…)

Les mer

Med Tripletex-integrasjon fikk ABC Elektro bedre oversikt

ABC Elektro AS har nylig kommet i gang med å bruke Huma som sitt personalsystem. Da passer det bra med en prat med HR-ansvarlig Madelen Melbøe, for å høre om…

Les mer