ERP-systemer – en forklaring
ERP betyr Enterprise Resource Planning. Navnet er kanskje ikke så selvforklarende, men det er løsninger som støtter flere av bedriftens virksomhetsområder. Alt fra regnskap, faktura, lønn, timeføring og prosjektstyring til lager og logistikk.
Med et moderne skybasert ERP-system som Tripletex får du en løsning som er skreddersydd for din bedrift. Uansett om det er en liten bedrift med enkle behov eller en større bedrift med mer komplekse behov.
Tripletex er modulbasert, slik at din bedrift velger det som passer. Altså er det et system bedriften kan vokse med. Moduler, tilleggstjenester og integrasjoner kan aktiveres ved behov.
Og det beste av alt – modulene er sømløst integrert med hverandre. Det gjør at du sparer verdifull tid og får full oversikt over lønnsomheten i din bedrift.
Alt på ett sted med et moderne ERP-system
Tripletex er brukervennlig og oversiktlig. Du logger inn ett sted og kan deretter enkelt navigere mellom eksempelvis faktura, lønn og prosjekt.
Integrasjonen mellom modulene sørger for smart automatikk som sparer deg for mye tid. Som når en prosjektdeltaker fører timer, så oppdaterer fakturagrunnlaget seg automatisk. Eller når en ansatt fører utlegg med mobilen, så kommer det automatisk med på neste lønnskjøring.

Ønsker du å samarbeide med regnskapsfører er det mulig å gjøre dette direkte i systemet. Du gir din regnskapsfører de nødvendige tilgangene og får en fordeling som passer for dere.
Noen av fordelene ved å samle alt i Tripletex sitt ERP-system
- Du får full oversikt og kontroll over din bedrift
- Modulene er sømløst integrert med hverandre
- Det er smart, kostnadsbesparende og effektivt
- Du kan automatisere en rekke prosesser
- Du frigjør tid til å fokusere på din bedrifts kjernevirksomhet
- Du kan samarbeide med regnskapsfører rett i systemet
- Det er brukervennlig og enkelt å navigere mellom de ulike modulene
- Et system din bedrift kan vokse med
Ved å samle det du trenger i ett ERP-system sparer du penger på systemkostnader, du reduserer passord-bruken og ikke minst har du kun én support å forholde deg til om du skulle trenge hjelp.
Dette er noe av det du får i Tripletex:
Regnskap og faktura
I Tripletex er regnskapet sømløst integrert med blant annet faktura, lønn, reiseregning og prosjekt. Det betyr at du har et løpende oppdatert regnskap og full kontroll over din bedrift.
Fakturamodulen gjør det enkelt og effektivt å sende regning i det formatet du ønsker. Send eFaktura, EHF faktura, på Vipps eller e-post, og ha oversikt over hvilke kunder som har betalt. I systemet har du tilgang på enkel betalingsoppfølging eller du kan velge å koble deg til Visma Autocollect slik at denne prosessen går helt automatisk.
Inngående fakturaer kan betales og bokføres raskt og enkelt direkte i løsningen. I tillegg er det tilrettelagt for at bedrifter kan samarbeide med regnskapsfører i systemet. Fordelingen blir dere enige om og regnskapsfører får deretter nødvendige tilganger.
PS: Er du regnskapsfører? Da kan du benytte deg av Bilagsfabrikken som automatiserer opptil 95% av bilagsføringen ved hjelp av AI og maskinlæring.
Lønn og reiseregning
Sørg for at dine ansatte får det de har krav på. Lønn, tillegg, overtid, diett, utlegg og reiseregninger håndterer du raskt og enkelt i Tripletex.
Lønnen utbetales direkte fra systemet uten at du trenger å gå via nettbanken. Godkjente reiseregninger eller utlegg som er knyttet til den ansatte blir automatisk med på neste lønnsutbetaling.
Via integrasjonen med Altinn løses skatt og arbeidsgiveravgift smertefritt. Du innhenter skattekort til dine ansatte via den direkte koblingen og kan sende inn a-melding rett fra systemet.
Det aller beste, syns vi, er at lønnsmodulen er sømløst integrert med reiseregninger, utlegg og regnskap. Så får du et løpende oppdatert regnskap.
Prosjekt og timeføring
Med et effektivt prosjektverktøy får du full oversikt over lønnsomheten i et prosjekt. Her kan du til enhver tid se førte timer, kostnader, inntekter, lønnsomhet og dekningsgrad. Dermed får du et godt grunnlag for å ta beslutninger underveis i prosjektene.
Fakturagrunnlaget oppdateres automatisk og det er enkelt å viderefakturere timer og kostnader. Verktøyet støtter både fastpris- og timepris-prosjekter. I tillegg er det enkelt å opprette prosjekter med deltakere, kunder, ordre og fakturaplaner.
Med ubegrenset lagringsplass for dokumenter knyttet til prosjekter, kunder og leverandører har du alltid tilgang til din informasjon.
Lagerstyring og logistikk
Tripletex Lager og logistikk passer for deg med enkle logistikkbehov og som trenger full kontroll over produkt- og lagerstatus.
For å øke lønnsomheten til din bedrift er det viktig med god lagerstyring. Med Tripletex Lager og logistikk får du full oversikt over ditt lager. I modulen vil du blant annet få innkjøp, varemottak med øyeblikkelig oppdatering av lagerbeholdningen, avvikshåndtering i varemottaket, produktadministrasjon, plukkliste, lagerlokasjon og pakkseddel. Ved ordre og fakturering trekkes lageret automatisk og din lagerbeholdning oppdaterer seg øyeblikkelig.
Systemet er brukervennlig og legger til rette for at hele bedriften kan ha kontroll på logistikken. Lager og logistikk kan du lese mer om her.
Tilpassede bransjeløsninger for elektro og VVS
For elektrikere og rørleggere finnes det egne løsninger som inneholder ekstra bransjetilpasset funksjonalitet. Som autofakt, kontrollskjemaer og grossistintegrasjoner med oppdaterte produktlister, priser og rabattavtaler.
Mobilapp
Med Tripletex-appen i lomma har du tilgang til kontoret hele tiden, med oversikt over timer, faktura, lønnsslipp og feriesaldo.
Timer kan føres fortløpende fra der du er, og for de som jobber med prosjekt kan timene knyttes de til de ulike prosjektene med en gang.
Alt av reiseregninger, utlegg og kvitteringer kan scannes med mobilen og registreres på farten. En bonus er at du kan starte og stoppe reiser for automatisk beregning av kjøregodtgjørelse.
Fakturaoversikten har du hele tiden med deg og du kan både opprette og godkjenne fakturaer med mobilen.
Appen, som er tilgjengelig for iOS og Android, er stadig under utvikling og ny funksjonalitet slippes fortløpende. Last ned og følg med.
Tilleggstjenester og integrasjoner
I Tripletex kan du enkelt aktivere de tilleggstjenestene du trenger for å utvide funksjonalitet og tilpasse systemet til din bedrifts behov. På den måten får du akkurat det systemet du ønsker deg!
En integrasjon lar deg koble sammen et system eller verktøy du allerede bruker med Tripletex. Du kan for eksempel koble sammen nettbutikken eller kassasystemet ditt, slik at du automatisk får inn daglig salg og utbetalinger direkte i Tripletex. Se alle integrasjoner her.
Med Tripletex som ERP-system får du altså den funksjonaliteten din bedrift trenger i et oversiktlig og brukervennlig grensesnitt. I tillegg gir Tripletex på mobil deg ekstra fleksibilitet som gjør det mulig å få unna arbeidsoppgavene selv når du ikke er i nærheten av kontoret.