I sommer fikk vi gleden av å jobbe i Tripletex. Først med fokus på å finne forbedringspotensialet i kjøps- og supportreisen, deretter jobbet vi med den første fasen ved innførelsen av et nytt CRM-system, altså hvordan CRM-systemet burde konfigureres i henhold til Tripletex sine behov. Men før vi fortsetter – hvem er nå egentlig vi, tenker du kanskje? Jo! Én av oss er fra NTNU og studerer industriell økonomi og teknologiledelse, og én tar en master i finans ved NHH. Amanda og Arvin heter vi. Hei!

En bedrift for seg selv

Med én gang man går inn i Tripletex sitt lokale, som befinner seg i Vismas hovedkvarter, merker man at bedriften klart skiller seg ut fra resten av virksomhetene i bygget. Selv om Tripletex har vokst kraftig og dermed ikke kan betegnes som en liten gründerbedrift lenger er det dette man får inntrykk av – møblene, curlingbordet i midten av kontoret, de oppblåsbare badelekene.

Men nok om det. Utenom alle morohetene jobbet vi tett med spesielt salgsavdelingen, og fikk tidlig erfare hvor imøtekommende og åpne de ansatte i Tripletex var. Selv om vi er sikker på at noen av spørsmålene vi kom med var gjentakende eller trivielle, ble vi stadig oppmuntret til å komme tilbake og spørre om mer dersom det var noe vi lurte på. Antageligvis er det de ansatte i Tripletex som gjorde at vårt opphold ble så bra som det ble – når man har grublet på et problem i en time og ikke kommer noen vei er det alltid kjekt å ha gode kolleger å støtte seg på og sparre med. 

Men hva kom vi frem til? 

Under de første to ukene reiste vi mye ut for å møte og intervjue forskjellige Tripletex-kunder. Hensikten var å høre om hva de syntes om salgsprosessen og hvordan de opplever supporten i Tripletex. Det var interessant å møte så mange forskjellige kunder og lære om hva de likte med Tripletex og hva som kunne gjøres bedre. Det var veldig verdifullt for vårt arbeid videre. Kort fortalt kom vi vel egentlig fram til at majoriteten av Tripletex sin kunder er fornøyd med systemet, salgsprosessen og ikke minst support, men at det er småting som alltids kan forbedres. 

Det neste vi gjorde var å se på CRM (customer relationship management) systemet Salesforce. Dette systemet skal implementeres for å gi support- og salgsavdelingen bedre oversikt over alle kunder og lettere kunne hente ut informasjon. Vår jobb ble å sette oss inn i både beste praksis og salgsavdelingen sine behov, for deretter å lage et oppsett for hvordan salgspersonene skal jobbe i SalesForce. Dette omfatter blant annet hva slags informasjon en salgsperson til ulike tider skal se, samt en struktur som gjør det mulig for salgspersoner å jobbe mer effektivt, og samtidig ha oversikt over pågående salgsmuligheter.

Vi håper arbeidet vi gjorde har gitt Tripletex et enda bedre utgangspunkt for oppstart, og at det er mer sannsynlig at Tripletex kan lykkes med gjennomføringen av Salesforce-prosjektet. Og vi håper det hele bidrar til å Tripletex kan fortsette veksten og opprettholde den gode kundeopplevelsen på alle flater. 

En siste takk

Vi merket fort hvor mange tiltak Tripletex gjorde for at alle ansatte skulle bli kjent med hverandre og for å skape et godt samhold. Blant annet istirsdag og brusfredag var definitivt noe som bidro til å skape en leken kultur og var noe som gjorde at Tripletex føltes mindre som et selskap, men heller som en type familie. Det at Tripletex hadde sin egen isboks syntes vi var veldig kult og det var alltid hyggelig å se et nytt ansikt og slå av en hyggelig prat når man gikk for å ta seg en liten is. Vi ser tilbake på vårt opphold i Tripletex som veldig artig og positivt, og vil gjerne takke alle dere som brukte tid og energi på å ta oss imot. Takk!

Prøv oss gratis i 14 dager!

Prøv Tripletex gratis i 14 dager - helt uten forpliktelser eller liten skrift.