Aptly

Aptly + Tripletex = Enklere hverdag for håndverkere og boligbyggere. Som integrasjonspartner til Tripletex gjør Aptly det sømløst å håndtere tilvalg, ordre og betaling på ett sted. Integrasjonen oppretter prosjekter og kan tilknytte Tripletex produkter.

Integrasjonen leveres av en tredjepartsleverandør. Tripletex er ikke ansvarlig for funksjonalitet eller eventuelle feil i integrasjonen. Har du spørsmål om integrasjonen, må du kontakte leverandøren direkte.

Hva hjelper integrasjonen meg med?

Integrasjonen mellom Aptly og Tripletex er utviklet for å gjøre hverdagen enklere for håndverkere, entreprenører og boligaktører som ønsker kontroll og flyt i arbeidet fra tilvalg til fakturering.

Ved å koble sammen Aptlys tilvalgsportal med økonomisystemet i Tripletex, eliminerer du unødvendig dobbeltarbeid og reduserer risikoen for feil. Alt du gjør i Aptly – fra godkjenning av kundetilvalg til oppfølging – overføres automatisk til Tripletex.

Dette gjør integrasjonen:

  • Automatisk overføring av tilvalg og tillegg til Tripletex som ordre eller fakturagrunnlag
  • Kundedata, prosjektnummer og priser synkroniseres sømløst
  • Statusoppdatering mellom systemene, slik at du alltid har oversikt
  • Bedre dokumentasjon med tydelig sporbarhet fra kundevalg til regnskap
  • Raskere fakturering, noe som gir økt likviditet og bedre kontroll

Slik deles dataen

Tripletex
Aptly
Prosjekt
Opprettelse av nye ordre
Tripletex
Aptly
Produkt
Synkronisering av produktoversikt og tjenestekatalog
Tripletex
Aptly

Hvordan kommer jeg i gang?

Steg 1:

  • Her trenger du ikke noe fra Aptly.
  • Opprett en API-brukernøkkel i Tripletex.
  • Om du ikke har tilgang i Tripletex til å bruke integrasjoner kan vi dessverre ikke integrere.

Steg 2:

  • Velg applikasjon Aptly
  • Om du velger å tilpasse tilgangene. (Dette er anbefalt)
  • Om du ønsker å opprette prosjekter i Tripletex når en ordre i Aptly blir produsert, trenger Aptly tilgang til Prosjekter-modulen. Du kan huke av de 3 første under Prosjekt.
  • Om du ønsker å opprette / endre i tjenestekatalogen ved endringer av produkter i Tripletex. Må du huke av Produkt også.

Steg 3:

  • Kopier API nøkkel ( Employee token ) nøkkelen du fikk fra Tripletex

Oppsett i Aptly

  • Etter du har kopiert API-nøkkelen ( Employee token ) fra Tripletex
  • Gå til din organisasjon i Aptly.
  • I venstremenyen finner du en meny Integrasjoner. Du må være organisasjonsadmin i Aptly for å se dette.
  • Finn integrasjonen Visma Tripletex og trykk Innstillinger
  • Fyll inn API-nøkkelen i feltet og trykk Large.
  • Du kan nå gå til Tripletex-innstillingene i menyen til organisasjon eller prosjekt.