Integrasjonen er skreddersydd for effektiv håndtering av innfordring for regnskapsførere og deres klienter, og gir full kontroll over prosessen med høy effektivitet. Kravia respekterer både regnskapsførers relasjon til kundene og deres arbeidsfordeling, og legger til rette for full innsikt i alt som gjøres i sakene, oversikt over klientporteføljen på tvers og valg mellom helautomatiske eller semi-automatiske transaksjoner (eks automatisk bokføring vs bokføringsforslag).
Status og aktiviteter på saker vises direkte i Tripletex, og du kan i tillegg opprette en bruker på Kravias kundeweb for å få ytterligere informasjon og kommunisere direkte med saksbehandler og kundeservice.
Med denne integrasjonen vil transaksjoner mellom kunde og oppdragsgiver foregå automatisk.
Sentrale funksjoner
- Kravia gjør regelmessige spørringer i Tripletex, og henter ut reskontroinformasjon på forfalte krav
- Kravia fanger opp direktebetalinger og krediteringer, og justerer deretter hovedstol på sin side.
- Ved oppgjør av forfalt krav sørger Kravia for bokføringsforslag tilbake i Tripletex – eventuelt automatisk bokføring om du ønsker det
- Oppdragsgiver kan selv bestemme på hvilket nivå Kravia skal ta over; enten ved utsendelse av inkassovarsel eller betalingsoppfordring.
Inkasso
- Kravia følger opp sakene med riktig tilpasset saksbehandling og søker tidlig dialog med skyldner for å få raskt oppgjør
- Effektiv inkasso handler ikke bare om teknologi – Kravia har også solid erfaring fra inkassofaget og sterkt fokus på god håndtering av skyldnere
- Dersom kravene ikke lar seg løse utenrettslig vil Kravia alltid anbefale videre prosess i saken. Da kan rettslig pågang være løsningen for å få løst sakene.
- Kravia utfører alle rettslig pågang for dere som oppdragsgiver og holder dialogen med rettsapparatet