Med ONwork får alle prosjekter et eget arbeidsområde i Microsoft Teams. Teamene opprettes basert på bedriftens egne maler, og her samles alt av filer, chat, e-post, oppgavelister og andre nyttige verktøy for prosjektet på ett sted.
Når det opprettes et nytt prosjekt i ONwork trigges det automatisk et prosjekt i Tripletex. Prosjektet opprettes med samme navn, prosjektnummer, prosjektleder og kunde i begge systemer, og sikrer at det alltid er samsvar i oversiktene på aktive prosjekter. Nye kunder kan opprettes automatisk i Tripletex i samme operasjon via et integrert søk mot Brønnøysundregistrene.
Prosjektkortet ligger i en egen fane i teamet og legges til automatisk med kobling mot riktig prosjekt i Tripletex. Dermed får prosjektlederen direkte tilgang til viktig styringsinformasjon fra Teams og kan og utføre daglige aktiviteter uten å måtte hoppe mellom systemene.
Når prosjektet avsluttes i ONwork, setter vi automatisk sluttdato på prosjektet i Tripletex.
1:1-koblingen mellom prosjektene i Teams og Tripletex gir et hav av muligheter for å generere rapporter i Microsoft Excel eller PowerBI. Ved å kombinere kvantitativ rapportering fra Tripletex med kvalitativ statusrapportering på tid, kost og kvalitet fra ONwork, kan ledelsen for eksempel få en utfyllende status på porteføljenivå.