Lansert/Under utvikling: Lansert

Kontohjelpen hjelper deg med å finne riktig kostnadskonto når du fører en leverandørfaktura. Bare begynn å skrive hva kostnaden gjelder i søkefeltet, så viser vi deg relevante konti samt en forklaring på hva kontoen vanligvis brukes til. Har du opprettet egne kontoer med beskrivelse vil disse også dukke opp.

Ved å levere oppgaven i Tripletex kan du:

  • Hente preutfylt/fjoråretstall fra Altinn
  • Registrere de ulike hendelsene i selskapet eller mellom aksjonærer
  • Beregne utbytte fordelt på antall aksjer i selskapet
  • Sende inn aksjonærregisteroppgaven til Altinn


Modulen passer for deg som skal rapportere utbytte, kjøp og salg av aksjer, eller ikke har noen endringer gjennom året.

Enjoy!

betalingsside

Hva er nytt på betalingssiden?

Vi har nå sluppet en første versjon av betalingsoversikten, med både ny funksjonalitet og et enklere brukergrensesnitt.

  • Status har blitt enklere: Vi har forenklet status, slik at du får en bedre oversikt over hvordan betalingene dine ligger an. Blant annet har vi fjernet mellom-statuser fra banken som gir lite informasjon.
  • Ny teknologi: For at betalingsoversikten skal bli både raskere og mer stabil, har vi laget den nye siden ved hjelp av ny teknologi. Denne teknologien muliggjør også raskere utvikling i fremtiden.
  • Utseende og brukervennlighet: Betalingsoversikten slik du kjenner den i dag ble utviklet for en stund siden, og vi har jobbet iherdig i mellomtiden med å gjøre Tripletex så brukervennlig som mulig. Nå har også siden for betalinger fått seg en overhaling, og vi har oppdatert til et mer sømløst design som du vil kjenne igjen fra andre sider i systemet.
  • Attestering: Nå har du mulighet til å se ikke-attesterte bilag i betalingsoversikten. Du kan selv velge om du ønsker å inkluderer disse i oversikten.
  • Ny logg for status: For at du skal kunne følge med på betalingene dine har vi laget en status-logg. Denne gir deg en detaljert oversikt over blant annet opprettelsesdato, attestanter, endringslogg og feilmeldinger.

Betalingssiden er tilgjengelig for alle som bruker bankintegrasjon. Du kan enkelt aktivere den nye siden direkte fra betalinger når du er logget inn i Tripletex.

Nå har vi lansert alt du trenger for landbruksregnskap i Tripletex!

  • Standard 6-sifret kontoplan for landbruket (NB: kan ikke reverseres)
  • Flere næringer (avdelingsregnskap) med standard næringer
  • Mva-melding for primærnæring
  • Mengde med standard mengde på enkelte kontoer
  • Landbrukets Dataflyt

Landbruksfunksjonalitet aktiveres fra Mitt abonnement. Når landbruk aktiveres er det ikke mulig å gå tilbake til standard firesifret kontoplan i kontoen.

NB: Kommer du fra Agro Økonomi? Da har vi laget en egen rutine for enkel konvertering til Tripletex. Vi anbefaler å følge denne.

Felles bilagsmottak er en bilagsinnboks som ligger i byråkontoen, hvor du får oversikt over alle innkommende bilag fra klientene dine på ett sted. Det fungerer helt likt som det vanlige bilagsmottaket med bilagsautomatisering, bilagskø, enkel/detaljert føring, kommentarfelt og opplasting av bilag. 

Dette er en betaversjon, som betyr en tidlig utgave av det endelige produktet, som gir deg muligheten til å teste og gi tilbakemeldinger til oss. 

Vi håper dette kan forenkle hverdagen din!

Vi hører selvsagt på kundene våre, og utvikler produktet basert på deres tilbakemeldinger. Vi har derfor sluppet en rekke forbedringer siden vi lanserte de nye Nelfo-skjemaene fra nyttår. Med disse endringene er de nye skjemaene minst like enkle å bruke som de gamle. De er i tillegg laget i nytt responsivt design og er bedre tilpasset mobilvisning. Woho! Les videre og få en oversikt over de viktigste endringene.

Nedtrekksmenyer

Nå har vi tilgjengeliggjort en rekke nedtrekksmenyer for bla. forskrifter, standarder, fordelingssystem, type bolig og mange flere. Slik blir det enkelt og raskt å fylle ut.

Datovelger

Vi har lagt til datovelger i alle felt der dette er relevant, slik at du nå ikke trenger å taste inn datoen manuelt. Du velger bare aktuell dato i en datovelger – og vipps så legger datoen seg inn i skjemaet i riktig format.

Mulighet for å legge til rutiner

For mange er det viktig å ha på plass noen rutiner for føring av skjema, for eksempel krav til signering av skjema før fakturering og/eller timeføring. Nå kan du legge til slike rutiner for de nye kontrollskjemaene fra Nelfo ved å gå inn på Prosjektinnstillinger – Kontrollskjema – Innstillinger.

Tilpasset PDF

Vi har fått flere tilbakemeldinger på at PDF-ene til de nye skjemaene har vært lange og lite brukervennlige. Nå har vi gjort endringer på PDF-ene slik at de blir kortere, og vi har tilpasset Kursfortegnelsen slik at den viktigste informasjonen kommer på samme side, som informasjon til eier og kursoversikt. I tillegg vil oppdragstaker og anleggsadresse være synlig i bunnen på hver side i PDF-ene.

Automatisk henting av data

Vi liker å forenkle hverdagen din, og nå henter vi de fleste data som ligger på prosjektet automatisk inn i skjemaene. Både info fra Boligmappa, kundekortet og prosjektbeskrivelsen får du nå inn automatisk.

Økt antall tegn i beskrivelser

Nå kan du skrive inn langt flere tegn i beskrivelser og kommentarer. Slik kan du enkelt gi en god forklaring på bestemte punkter.

Slett prosjektbeskrivelse fra mobil

Dersom prosjektbeskrivelsen kommer med i et skjema hvor du ikke ønsker det, kan du nå enkelt slette beskrivelsen med en knapp i mobilvisningen. Veldig enkel og effektiv måte å fjerne ting som kommer dobbelt opp i dokumentasjonen til kundene dine.

Mindre feilføring

Nå har vi gjort det nesten umulig å gjøre feil, ved å sette en begrensning på hva man kan krysse av for under punkter som for eksempel krever at bruker velger “Ja”, “Nei” eller “Ikke aktuelt”.

Mulighet for å sortere i kursoversikten

Vi har gjort det mulig å sortere kurser i synkende eller stigende rekkefølge. I tillegg velges kursnummer automatisk ved å legge til ny kurs i kursfortegnelsen. Denne funksjonen er veldig fin dersom kurser for eksempel er lagt opp litt tilfeldig.

Ny profilside i Tripletex-appen.

Hver sommer har vi besøk av studenter som får begi seg ut på ulike prosjekter i Tripletex. Denne gangen var det profilsiden i appen som var i fokus, og nå kan vi endelig lansere resultatet!

Profilsiden er nå widget-basert, og gir en enkel oversikt over førte timer, fleksisaldo, status på planten din og ikke minst ferie.

Fulltidsansatte kan også nå be om ferie fra appen, og ha full oversikt over brukte, forespurte og resterende feriedager.

Be om ferie direkte i Tripletex-appen.

Vi håper du liker det nye designet. Enjoy!

Skreddersy Tripletex-tavla

Nå finner du en knapp øverst på Tripletex-tavla som heter «Rediger tavla» som du kan aktivere. Da kan du enkelt kunne krysse bort og hente tilbake widgets for å tilpasse tavla slik du ønsker. Når du skrur av knappe vil endringene du har gjort bli lagret.

PS: Dette er på brukernivå, så endringene vil kun påvirke din egen tavle, og ikke andre brukere som har tilgang til selskapet i Tripletex.

Enjoy!

Det er flere som har hatt behov for at kontonummer og kontonavn er i separate kolonner ved eksport av saldobalansen. Dette er nå på plass og vi håper det kommer godt med!

Forhåndsvisningen vil bytte hvilket vedlegg som vises ut fra bilaget du klikker på i bilagsmottaket, og er spesielt nyttig for deg som pleier å ha forhåndsvisningen på egen skjerm når du jobber.

Enjoy!

Hva er nytt?

Bedre og flere filtreringsvalg
Nå kan du enkelt filtrere for å få bedre oversikt over ansatte.

Universelt søk
Søk på de kriteriene du ønsker, som for eksempel navn, e-post eller ansattnummer.

Tydligere og klikkbare statuser
Statusfeltet inneholder nå en nedtrekksmeny som du kan bruke for å navigere til den relevante siden med feil/mangler.

Visningsvalg
Velg hvilke kolonner du ønsker å se i oversikten og endre rekkefølgen på kolonnene slik du vil ha dem. Nå finner du i tillegg en egen kolonne for påbegynte lønnsutbetalinger og lønnsbilag som du kan klikke deg inn på.

Forenklet lønnsutbetaling som eget filtervalg
Forenklet lønnsutbetaling finnes nå som et filtervalg når du klikker «Opprett lønnsutbetaling». Via dette filteret kan du opprette en forenklet lønnsutbetaling med for eksempel bare reiseregninger og ansattutlegg.

I tillegg til ENK og AS vil vi støtte:

  • Ansvarlig selskap med solidarisk ansvar (ANS)
  • Ansvarlig selskap med delt ansvar (DA)
  • Stiftelse (STI)
  • Organisasjon (ORG)
  • Samvirkeforetak (SA) 
  • Forening/lag/innretning (FLI)
  • Norskregistrert utenlandsk foretak (NUF)

Med årsoppgjør i Tripletex får du alt i ett system

Systemet henter relevante tall automatisk fra regnskapet, gjør nødvendige utregninger og hjelper deg med korrekt innrapportering. Alle relevante opplysninger samles altså i ett system, samtidig som skattemeldingen blir vesentlig forenklet. Med et oppdatert regnskap er du bare noen tastetrykk unna et fullført årsoppgjør.

Les mer om årsoppgjør i Tripletex.

Nå kan du se driftsresultat for bedriften din 12 måneder tilbake i tid. I tillegg gir vi deg et mer detaljert bilde av inntekter og kostnader. Topplisten har i tillegg fått et nytt utseende, med mulighet for å vise både mest innbringende prosjekter, mest solgte produkter og mest innbringende kunder.

  • Vi synker ikke lenger EAN/GTIN på produkter fra Rackbeat til Tripletex
  • Du har nå fått tilgang til den nye produktoversikten
  • Funksjoner og felter som er fjernet i Tripletex:
    • Restordre-funksjonalitet
    • «Plukket»-felter i ordre
    • Nedtrekkslister for lager og lokasjon
    • Felt for Varebeholdning i ordrelinjer

Det har skjedd mye spennende, blant annet kan du glede deg over enklere oppfølging og samarbeid, og en effektiv oversikt for hurtigbokføring.

Vi har lagt til rette for enda bedre samhandlingsmuligheter, og det er mulig å kommunisere med både regnskapsfører og kollegaer direkte inne i bilagsmottaket. Det er også blitt enda enklere å finne igjen dine siste bokførte fakturaer og bilag. I tillegg kan du ved hjelp av visningsvalg justere hvilken informasjon du ønsker å se i bilagsmottaket.

Ønsker du å komme med innspill til bilagsmottaket eller registrering av leverandørfaktura? Vi har kontinuerlige samtaler med brukere og ønsker oss tilbakemeldinger. For å melde din interesse, vennligst fyll ut dette skjemaet.

Når du bruker Rackbeat skal alle logistikk-relaterte funksjoner utføres i Rackbeat og ikke i Tripletex.

Nå utvider vi måten vi verifiserer selskapet ditt på. Dette fordi vi er pålagt å kontrollere at rett person representerer rett selskap med rett rolle.

I den nye løsningen må du bekrefte at du har rett rolle i selskapet via Brønnøysundregisteret, i tillegg til å identifisere deg via BankID. Grunnen til endringen er strengere krav til en mer omfattende verifiseringsprosess.

Vi støtter nå også muligheten for multisignatur, slik at du enkelt kan verifisere andre som skal ha signaturrett i Tripletex.

Den nye løsningen for verifisering finner du under Selskapsinformasjon i Tripletex og via «Mitt abonnement».

Du kan lese mer om den nye løsningen her.

I advarselen finner du en lenke til hvilke ansatte det gjelder og du kan enkelt klikke deg videre til ansattkortet for å gjøre nødvendige endringer.

Advarsel om manglende timekost.