Modul: Administrasjon

Skreddersy Tripletex-tavla

Nå finner du en knapp øverst på Tripletex-tavla som heter «Rediger tavla» som du kan aktivere. Da kan du enkelt kunne krysse bort og hente tilbake widgets for å tilpasse tavla slik du ønsker. Når du skrur av knappe vil endringene du har gjort bli lagret.

PS: Dette er på brukernivå, så endringene vil kun påvirke din egen tavle, og ikke andre brukere som har tilgang til selskapet i Tripletex.

Enjoy!

Nå utvider vi måten vi verifiserer selskapet ditt på. Dette fordi vi er pålagt å kontrollere at rett person representerer rett selskap med rett rolle.

I den nye løsningen må du bekrefte at du har rett rolle i selskapet via Brønnøysundregisteret, i tillegg til å identifisere deg via BankID. Grunnen til endringen er strengere krav til en mer omfattende verifiseringsprosess.

Vi støtter nå også muligheten for multisignatur, slik at du enkelt kan verifisere andre som skal ha signaturrett i Tripletex.

Den nye løsningen for verifisering finner du under Selskapsinformasjon i Tripletex og via «Mitt abonnement».

Du kan lese mer om den nye løsningen her.

Dersom du vil kjøpe Tripletex når testperioden er over, vil du få valget om du ønsker å beholde dataen eller starte på nytt.

Vi jobber med å lage et par testfaktura også. Da blir test-opplevelsen enda bedre.

Slik får du oversikt over likviditeten din, og du kan også klikke deg direkte fra Tripletex-tavla inn på bankdashbordet for en fullstendig oversikt.

Hvilken informasjon finner du her:

  • Antall leverandørfakturaer i bilagsmottaket
  • Nye bilag til attestering
  • Ikke bokførte bilag

Disse er også klikkbare, slik at du enkelt kan navigere til for eksempel Ikke bokførte bilag direkte fra Tripletex-tavla.

Hva slags informasjon får du:

  • Antall aktive ansatte i selskapet
  • Beløp på forrige lønnsutbetaling
  • Lønnsfordeling på utbetalt lønn, skatt og arbeidsgiveravgift

Vi har også lagt til en snarvei for å starte ny lønnsutbetaling. Informasjonen vil være tilgjengelig for brukere med full tilgang til lønn i Tripletex.

Innstillingene har tidligere ligget under Regnskap – Innstillinger, men disse finnes nå altså under Bilag – Innstillinger. Det er innstillinger tilknyttet bilagsmottak, attestering, bilagsnummerserier og fordelingsnøkler som er flyttet.

Dersom du har sagt opp kontoen vil du nå finne valget «Gjenåpne konto» under Mitt abonnement. Du må være administrator for å kunne gjenåpne en konto.

Oppgavene generes av Tripletex, og gjør det enklere for deg å håndtere dine daglige gjøremål. Når du har utført en oppgave vil den automatisk forsvinne fra oppgavelisten.

Er du ny i Tripletex vil du også få opp noen oppgaver som er relevante for å komme i gang med systemet, som for eksempel å opprette kunder/leverandører, ansatte og produkter. Dette er for å hjelpe nye brukere med å komme godt i gang.

Dette gjør det enklere å få oversikt over eventuelle ubetalte fakturaer, og du kan starte en chat med support dersom noe er uklart.

For å kunne logge inn i en sperret konto må du ha rollene Brukeradministrator eller Kontoadministrator. Som regnskapsfører kreves det at du har tilgang Regnskapsfører er brukeradministrator.

Vi har lagt til en ny seksjon under Mitt abonnement, nemlig Fakturainformasjon. Her kan du se alle fakturaer mottatt fra Tripletex, og status på disse. Du kan også oppdatere epostadresse for mottak av fakturaer fra denne siden. Informasjonen vil være tilgjengelig for alle bruker- og kontoadministratorer, samt regnskapsførere med brukeradministrator-tilgang.

Vi har lagt til frister på Tripletex-tavla for å gi deg bedre oversikt over kommende oppgaver og rapportering. Du vil få en påminnelse dersom du har frister i løpet av de neste ti dagene, for eksempel A-melding eller MVA-melding.

Har du innspill eller tilbakemeldinger på Tripletex-tavla? Legg gjerne igjen en kommentar.

I tillegg til de rene visuelle forbedringene som at søkefeltet har fått en mer synlig plassering i toppbaren, er følgende forbedringer lansert:

  • Raskere søk
  • Mulig å søke på bilag
  • Mulig å velge «vis flere» direkte i søkreresultatene

Som i den forrige versjonen, er det også mulig å søke etter blant annet kunder, leverandører, prosjekter, ansatte, fakturaer, ordrer, tilbud, produkter, innkjøp, kontakter, reiser og utlegg og hjelpedokumenter. Det er også mulig å navigerer seg videre fra søket både til de spesifikke søkeresultatene og de generelle kategoriene for søket.

Det meste vil oppleves akkurat som før for våre brukere; du logger på samme sted som før og innloggingssiden vil se omtrent ut som før. 

Det er to ting det er verdt å merke seg:

  • Til nå har du logget på med både e-postadresse og passord i det samme innloggingsvinduet. Dette endres nå til to seperate innloggingsvinduer. Denne endringen trer i kraft allerede nå, før noen brukere er flyttet over til Visma Connect.
  • Når ditt selskap flyttes over til Visma Connect, vil du måtte opprette et nytt passord. Du vil få beskjed om dette, med en e-post fra Visma Connect, når selskapet ditt flyttes over på den nye innloggingsløsningen. Inntil videre trenger du ikke å foreta deg noe.

Fordeler med den nye innloggingsløsningen:

  • Du slipper to forskjellige passord til Tripletex og AutoPay (Bankintegrasjon). Visma Connect er en felles innloggingstjeneste som gir tilgang til flere av Visma sine skytjenester, som f.eks. AutoPay. 
  • Innloggingen blir enda sikrere. Visma Connect har et eget dedikert team som kun jobber med brukeropplevelse og sikkerhet knyttet til innlogging.
  • Visma Connect vil i fremtiden legge til rette for flere innloggingsmuligheter som kan gjøre hverdagen din enklere.

Vi har lenge hatt en ferieplan i Tripletex. Dette er en oversikt der ansatte selv kan legge inn ferien sin slik at de som trenger det får en fin oversikt over hvem som har ferie når i bedriften.

Med den nye funksjonaliteten for godkjenning av ferieplan, får leder en egen side for å godkjenne ferier. Hvis lederen velger å godkjenne ferien, blir feriedagene automatisk ført i timelisten. Da slipper den ansatte å føre ferien sin to ganger, både i ferieplanen og i timelisten, og lederen har full kontroll på sine ansattes ferie. Den ansatte får i tillegg en side der den har oversikt over sine feriedager og hvilke som er godkjent og ikke godkjent.

Les denne hjelpeartikkelen for en grundig innføring av ferieplan i Tripletex.

Ferieplan finner du i timeføringsmodulen vår.

På Mitt Abonnement kan du enkelt se hvilken pakke og tilleggstjenester selskapet ditt allerede har, og få en oversikt over hvilke andre pakker og tilleggstjenester som er tilgjengelig i Tripletex.

De ulike pakkene og tilleggstjenestene løser ulike behov, og denne nye siden gir deg en kort innføring i hvilke behov disse løser og lar deg bestille og aktivere nye pakker og tilleggstjenester med et tastetrykk.

På Mitt Abonnement kan en også se fakturahistorikken sin og få en oversikt over hvilken funksjonalitet som er i Beta.