Standard vil som i dag være satt til bedrift, så en må aktivt velge om kunden eller leverandøren er en privatperson.

Standard vil som i dag være satt til bedrift, så en må aktivt velge om kunden eller leverandøren er en privatperson.
Dette gjør du enkelt ved å benytte Last ned-funksjonen i toppmenyen når du er inne på aktuelt årsregnskap. Du vil da få en zip-fil med alle csv-filer samlet.
Slik får du oversikt over likviditeten din, og du kan også klikke deg direkte fra Tripletex-tavla inn på bankdashbordet for en fullstendig oversikt.
Hvilken informasjon finner du her:
Disse er også klikkbare, slik at du enkelt kan navigere til for eksempel Ikke bokførte bilag direkte fra Tripletex-tavla.
Hva slags informasjon får du:
Vi har også lagt til en snarvei for å starte ny lønnsutbetaling. Informasjonen vil være tilgjengelig for brukere med full tilgang til lønn i Tripletex.
Nye felter i importfilen:
Her finner du en full oversikt over alle feltene i importfilen.
Innstillingene har tidligere ligget under Regnskap – Innstillinger, men disse finnes nå altså under Bilag – Innstillinger. Det er innstillinger tilknyttet bilagsmottak, attestering, bilagsnummerserier og fordelingsnøkler som er flyttet.
Dersom du har sagt opp kontoen vil du nå finne valget «Gjenåpne konto» under Mitt abonnement. Du må være administrator for å kunne gjenåpne en konto.
Oppgavene generes av Tripletex, og gjør det enklere for deg å håndtere dine daglige gjøremål. Når du har utført en oppgave vil den automatisk forsvinne fra oppgavelisten.
Er du ny i Tripletex vil du også få opp noen oppgaver som er relevante for å komme i gang med systemet, som for eksempel å opprette kunder/leverandører, ansatte og produkter. Dette er for å hjelpe nye brukere med å komme godt i gang.
Dette gjør det enklere å få oversikt over eventuelle ubetalte fakturaer, og du kan starte en chat med support dersom noe er uklart.
For å kunne logge inn i en sperret konto må du ha rollene Brukeradministrator eller Kontoadministrator. Som regnskapsfører kreves det at du har tilgang Regnskapsfører er brukeradministrator.
Vi har lagt til en ny seksjon under Mitt abonnement, nemlig Fakturainformasjon. Her kan du se alle fakturaer mottatt fra Tripletex, og status på disse. Du kan også oppdatere epostadresse for mottak av fakturaer fra denne siden. Informasjonen vil være tilgjengelig for alle bruker- og kontoadministratorer, samt regnskapsførere med brukeradministrator-tilgang.
Vi har lagt til frister på Tripletex-tavla for å gi deg bedre oversikt over kommende oppgaver og rapportering. Du vil få en påminnelse dersom du har frister i løpet av de neste ti dagene, for eksempel A-melding eller MVA-melding.
Har du innspill eller tilbakemeldinger på Tripletex-tavla? Legg gjerne igjen en kommentar.
I tillegg til de rene visuelle forbedringene som at søkefeltet har fått en mer synlig plassering i toppbaren, er følgende forbedringer lansert:
Som i den forrige versjonen, er det også mulig å søke etter blant annet kunder, leverandører, prosjekter, ansatte, fakturaer, ordrer, tilbud, produkter, innkjøp, kontakter, reiser og utlegg og hjelpedokumenter. Det er også mulig å navigerer seg videre fra søket både til de spesifikke søkeresultatene og de generelle kategoriene for søket.
Det meste vil oppleves akkurat som før for våre brukere; du logger på samme sted som før og innloggingssiden vil se omtrent ut som før.
Det er to ting det er verdt å merke seg:
Fordeler med den nye innloggingsløsningen:
Vi har lenge hatt en ferieplan i Tripletex. Dette er en oversikt der ansatte selv kan legge inn ferien sin slik at de som trenger det får en fin oversikt over hvem som har ferie når i bedriften.
Med den nye funksjonaliteten for godkjenning av ferieplan, får leder en egen side for å godkjenne ferier. Hvis lederen velger å godkjenne ferien, blir feriedagene automatisk ført i timelisten. Da slipper den ansatte å føre ferien sin to ganger, både i ferieplanen og i timelisten, og lederen har full kontroll på sine ansattes ferie. Den ansatte får i tillegg en side der den har oversikt over sine feriedager og hvilke som er godkjent og ikke godkjent.
Les denne hjelpeartikkelen for en grundig innføring av ferieplan i Tripletex.
Ferieplan finner du i timeføringsmodulen vår.
På Mitt Abonnement kan du enkelt se hvilken pakke og tilleggstjenester selskapet ditt allerede har, og få en oversikt over hvilke andre pakker og tilleggstjenester som er tilgjengelig i Tripletex.
De ulike pakkene og tilleggstjenestene løser ulike behov, og denne nye siden gir deg en kort innføring i hvilke behov disse løser og lar deg bestille og aktivere nye pakker og tilleggstjenester med et tastetrykk.
På Mitt Abonnement kan en også se fakturahistorikken sin og få en oversikt over hvilken funksjonalitet som er i Beta.
Informasjonen om hva som må gjøres er enda tydeligere presentert og API brukernøkkelen, som kobler din Tripletex-konto mot et annet system, kan nå genereres direkte i onboardingsprosessen til inkassoleverandørene i Tripletex.
Når en oppretter en ny ansatt i Tripletex kan en nå tildele tilganger og rettigheter til den ansatte uten å gå via brukertilganger. I stedet kan en velge blant maler og kopiere tilgangene til en annen ansatt direkte i bildet hvor en oppretter den ansatte.
Les mer i denne hjelpeartikkelen.
Med denne funksjonen er det mulig å fjerne avdelinger som ikke lengre er i bruk, slik at disse ikke blir synlige i nedtrekksmenyer når avdeling velges.