Modul: Brukeropplevelse

Dersom du vil kjøpe Tripletex når testperioden er over, vil du få valget om du ønsker å beholde dataen eller starte på nytt.

Vi jobber med å lage et par testfaktura også. Da blir test-opplevelsen enda bedre.

I tillegg til de rene visuelle forbedringene som at søkefeltet har fått en mer synlig plassering i toppbaren, er følgende forbedringer lansert:

  • Raskere søk
  • Mulig å søke på bilag
  • Mulig å velge «vis flere» direkte i søkreresultatene

Som i den forrige versjonen, er det også mulig å søke etter blant annet kunder, leverandører, prosjekter, ansatte, fakturaer, ordrer, tilbud, produkter, innkjøp, kontakter, reiser og utlegg og hjelpedokumenter. Det er også mulig å navigerer seg videre fra søket både til de spesifikke søkeresultatene og de generelle kategoriene for søket.

Foreløpig er dette en ren kosmetisk endring. Den nye versjonen inneholder samme informasjon som før, men det nye designet legger til rette for at Tripletex-tavla kan utvikles videre med mer funksjonalitet.

  • Den nye selskapsvelgeren viser deg full kontekst over selskap, uansett om du er inne i en klient eller ikke
  • «Min profil» er flyttet helt oppe til høyre i Tripletex, den nye selskapsvelgeren er synlig i toppbaren
  • Ny hurtigtast «C» åpner selskapsvelgeren

Dette vil forhåpentligvis spare brukerne våre for mye scrolling og gjøre sider med faner og handlingsknapper enda mer oversiktlige.

På Mitt Abonnement kan du enkelt se hvilken pakke og tilleggstjenester selskapet ditt allerede har, og få en oversikt over hvilke andre pakker og tilleggstjenester som er tilgjengelig i Tripletex.

De ulike pakkene og tilleggstjenestene løser ulike behov, og denne nye siden gir deg en kort innføring i hvilke behov disse løser og lar deg bestille og aktivere nye pakker og tilleggstjenester med et tastetrykk.

På Mitt Abonnement kan en også se fakturahistorikken sin og få en oversikt over hvilken funksjonalitet som er i Beta.

Hvorfor gjør vi det
Det er flere grunner til at vi gjør denne endringen. I dag er tittel og faner er en del av det øverste toppfeltet. Dette tar liten plass, men har noen ulemper. Synlighet, gruppering, nærhet og visuelt hierarki er viktige designprinsipper. Den nye plasseringen er mer logisk, og gjør at vi kan øke synligheten av det som er viktigst på siden.

Området har rom for å legge til – og samle – viktige funksjonsknapper knyttet til innholdet du ser på. Målet er enklere navigasjon, og mer forutsigbare mønster på tvers av modulene.
En annen god grunn er at vi på sikt ønsker å bruke området sidetittelen i dag okkuperer til et utvidet søkefelt.

Fokus på brukervennlig design
Dette er den første av flere visuelle endringer vi kommer til å gjøre framover, i en rekke grep vi tar for å gjøre Tripletex enklere å bruke. Forhåpentligvis også litt vakrere.
Endringene vi gjør kommer vi fram til ved å se nærmere på hvordan kundene våre faktisk bruker Tripletex.

Slik vil – for eksempel – prosjekt-dashbordet se ut etter oppdateringen:

Dette blir ikke synlig for alle med en gang, men du vil se en endring i løpet av de nærmeste ukene.

Dette vil sørge for at PDFene alltid vil få samme stabile utseende og oppførsel uavhengig av hvilken nettleser en bruker.

Den nye fonten heter Rubik og er den samme som allerede brukes i appen. Ikonene er de samme som før, men er nå “outlined” og ikke “filled”

Endringen er gjennomgående i hele systemet.

Forbedringen gjelder på alle importsider hvor det har vært mulig å importere Excel-filer på det gamle XLS-formatet, for eksempel Kunde- og leverandørimport. Vi vil fremdeles også støtte XLS-formatet.

Her blir de liggende i 90 dager, før de slettes permanent. I løpet av denne perioden kan man manuelt gjenopprette eller permanent slette bilagene i Slettede bilag.

For å søke klikker du på forstørrelsesglasset oppe til høyre i ikonmenyen. I den første versjonen vil du ikke få søketreff på bilag og oppgaver.

Den nye søkefunksjonen vil om kort tid bli aktivert for alle Tripletex-brukere.

Du gjør dette på samme måte som du legger til vedlegg andre steder i systemet. Gå inn på kontrollskjemaet, velg fanen “Vedlegg” og last opp eller velg filer fra dokumentarkivet. Bilder og dokumenter slås sammen med kontrollskjemaet til én PDF-fil.