Modul: Lager og logistikk

  • Valuta på utsalgspris er nå synlig i en egen kolonne på produktoversikten (ny produktoversikt er foreløpig tilgjengelig for alle med logistikkmodulen, men er snart tilgjengelig for alle)
  • Automatisk utregning av kostnader i kroner ved å sette kostnader som en prosent av innkjøpspris
  • Det er nå et nytt pakkseddel-alternativ som kun tar med seg ordrelinjer markert som lagervarer
  • Eksport av produkter (.xlsx) er nå tilgjengelig i den nye produktoversikten (ny produktoversikt er foreløpig tilgjengelig for alle med logistikkmodulen, men er snart tilgjengelig for alle)
  • Ny produktvelger i varemottak som gjør det enklere å legge til flere varelinjer (krever logistikkmodulen)
  • Leverandørprodukter settes inaktiv når leverandøren settes inaktiv
  • Fjerner man et produkt som Lagervare nullstilles lagerantallet
  • Status Bekreftet på innkjøp har endret navn til Avsluttet og en ny status for Bekreftet er lagt til
Automatisk utregning av kostnad

Filter (multiple select) på Lagerlokasjon i varetelling
Fra nå vil man kunne sette et filter på en/flere lokasjoner for å begrense varetellingslisten.
Dette vil være svært nyttig når flere skal telle og man fordeler f.eks. reoler/områder på lageret mellom seg.

Barcode-mode
Med varetelling i barcode-mode kan du bruke strekkodeleseren til å telle varene dine. Sett markøren i feltet «skann strekkoder» og start å skanning. For hver gang du skanner en strekkode vil det bli lagt til 1 stk på linjen av varen. Det er enkelt å klikke seg inn i antall-feltet og skrive inn f.eks. 123 i stedet for å trykke 123 ganger på «skyteren».

Varetellingen vil kunne gjøres langt mer effektiv ved bruk av skannermodus.

I tillegg kommer det flere andre forbedringer:

  • Varetellingslisten kan sorteres på produktnummer, navn eller lokasjon
  • Du kan bruke strekkodeleser (EAN/GTIN) til å søke opp produkter
  • Siden blir mobilvennlig
  • Hastighet på eksport til excel er kraftig forbedret

Det blir også enklere å filtrere på «Alle», «Skal telles» og «Ferdig» – slik får du bedre oversikt over progresjonen i varetellingen.

Med den nye produktvelgeren er det nå langt mer effektivt å legge inn flere ordrelinjer. Huk av hvilke produkter som skal med på innkjøpet, eller bruk «merk alt» funksjonen, for å legge til ordrelinjer. En kan også filtrere ut produkter på produktgrupper/undergrupper.

Les mer om innkjøp i Tripletex i denne hjelpeartikkelen.

Funksjonen er tilgjengelig for alle med lager og logistikkmodulen.

  1. Nå kan man se at et Innkjøp er knyttet mot flere leverandørfakturaer.
  2. Det er nå mulig å knytte flere leverandørfakturaer til Innkjøp fra Innkjøpsdetaljer (tidligere kun mulig via leverandørfakturaer-detaljer).
  3. Det er nå mulig å fjerne tilknytning til leverandørfakturaer fra Innkjøp.

Rapporten «Salg per produkt» er basert på ordrelinjene som er registrert på utgående fakturaer. Her kan man se hvor mye som er solgt av hvert produkt som er opprettet i Tripletex for en bestemt periode.

Nå er det altså også mulig å filtrere på produktgruppe i denne rapporten.

Rapporten «Salg per produkt» er tilgjengelig for alle som har logistikkmodulen. Denne modulen kan du aktivere under «Mitt abonnement».

  • Støtte for å importere varebeholdning med desimaler
  • Støtte for flere enn to desimaler på innkjøpspris per enhet i Innkjøp, varetelling og lagerkorreksjon
  • Alfabetisk sortering av produktgrupper når et produkt er tilknyttet flere grupper/undergrupper

Fordelene med dette er blant annet:

  • Endre fra Åpen til Sendt: For å starte varemottak uten å måtte fake en «sending» av Innkjøpet til leverandør.
  • Endre fra Åpen eller Sendt til Bekreftet: Dersom man har et innkjøp man ikke ønsker eller må gjennomføre et varemottak på.
  • Endre fra Åpen eller Sendt til Kansellert: I stedet for å slette et opprettet innkjøp for å bevare historikk

Hva får jeg i denne modulen?

Med Tripletex Lager og logistikk får du kontroll på hele logistikkprosessen, fra innkjøp og varemottak, til ordre og levering til kunde. En smidig prosess sørger for du alltid har oversikt, og lar deg enkelt oppdage og håndtere avvik underveis. Modulen gir deg kontroll over dine produkter og varelager, samt tilgang til viktige rapporter og nøkkeltall.

Nå får du mulighet til å samle flere av dine sentrale systemer under ett tak. Så nå kan du håndtere din bedrifts lager og logistikk og samtidig ha full oversikt over økonomien med tilgang på lønn, faktura, prosjekt og regnskap – alt inne i ett og samme system.

Lager og logistikk-modulen inneholder:

  • Administrasjon av lager 
    • Gir deg kontroll over produkter, varelager og tilgang til rapporter og nøkkeltall
  • Lagerlokasjon
    • Du vet til en hver tid hvor varen er, slik at det er enkelt å finne den ved en ordre.
  • Plukkliste og pakkseddel
    • Plukkliste inneholder lagerlokasjon. Pakkseddel inneholder all nødvendig informasjon som kunden trenger, inkludert vare og pris.
  • Innkjøp 
    • Bestill varer direkte fra systemet
  • Varemottak
    • Gir øyeblikkelig oppdatering av hva som er på lager.
  • Avvikshåndtering
    • Dersom det er et avvik i varemottaket kan dette håndteres direkte i systemet
  • Restordre
    • Dersom du ikke kan levere alt en kunde har bestilt, men vil ettersende dette når det kommer på lager, vil dette håndteres av restordrefunksjonen
  • Varetelling
  • Et brukervennlig system som er enkelt for alle i bedriften å bruke

Du aktiverer modulen under «Mitt abonnement».

Les mer om hvordan du kommer i gang og om mulighetene i modulen i denne hjelpeartikkelen.