Ofte stilte spørsmål
Tilgang til konto
Jeg får ikke logget inn i kontoen og får beskjed om at jeg må kontakte support?
Hovedårsaken bruker å være at det er utestående faktura hvor inkassovarsel har forfalt. Vennligst verifiser om du har mottatt en faktura som er oversett.
Har du problemer med ny innloggingsløsning finner du mer informasjon på denne siden.
Hvordan sier jeg opp mitt abonnement?
Oppsigelse kan gjøres av admin i konto under Selskap > Mitt abonnement i Tripletex. Her kan dere også evt. bestille lesetilgang. Oppsigelsestiden er 3 måneder.
Hvordan får jeg tilgang til data etter avslutning av konto?
Lesetilgang kan bestilles samtidig som oppsigelse utføres. Bestilling og oppsigelse av lesetilgang kan gjøres av admin i konto under Selskap > Mitt abonnement i Tripletex
Hvordan gi tilgang til regnskapsfører?
Det er regnskapsfører som tar det første steget i denne prosessen ved å forespørre klienttilgang til deres konto.
Når regnskapsfører har gjort dette går man til Regnskap > Innstillinger > Regnskapsførers rettigheter for å gi tilgangene regnskapskontoret skal ha.
Faktura
Hva betyr den gule varseltrekanten i fakturaoversikten?
Varseltrekanten er synlig når forfallsdato har passert men faktura ikke er innbetalt.
Hvis du sender faktura via e-postlink, vil den merkes med grønn hake så fort den er åpnet av kunde.
Fakturaforklaring bilag
Bilag (årstall):
Dette er bilag som føres i konto og som får et bilagsnummer (ført med dato i året nevnt på linjen på faktura), f.eks. leverandørfaktura, inntekt, avansert bilag osv. Dere kan se antall førte bilag under Bilag – Bilagsoversikt ved å søke opp ønsket periode/år.
Elektroniske bilag:
Dette telles som et elektronisk bilag i Tripletex:
– Et dokument som er sendt til bilagsmottaket.
– Et dokument som er lastet opp i bilagsmottaket.
– Når en eller flere sider legges til som et vedlegg på et bilag.
Tilleggsinformasjon:
– Bilag på flere sider som sendes samlet til bilagsmottaket, teller som ett elektronisk bilag. Hvis man velger å dele opp bilag med flere sider, så telles hver side som et elektronisk bilag. Dette er en egen innstilling i regnskapsinnstillingene.
– Kun formatene EHF, PDF, PNG, JPG OG TIFF kan benyttes.
– Dokumenter som sendes til dokumentmottaket eller dokumentarkivet, regnes ikke som et elektronisk bilag.
Systemet gjør en kontinuerlig avregning. For eksempel om man sender inn 5 bilag til bilagsmottaket telles antall 5. Dersom man så haker av for de fem og deretter velger “Slå sammen”, trekker systemet fra 4 stk bilag. På samme måte legges det til antall dersom man trykker Del opp på et bilag bestående av flere sider.
Hvorfor blir vi belastet for en ansatt som har sluttet?
Det faktureres basert på ansatte som er registrert i Tripletex og hvilken sluttdato som er definert for arbeidsforholdet. Man faktureres for hver påbegynte månedsperiode.
Hvorfor blir vi belastet flere ganger for det samme?
Vi fakturerer periodevis. Vanlig fakturaintervall avhengig av pakke, er hver 2./3./6. måned.
Vi har ikke registrert like mange bilag som på faktura?
Vennligst verifiser antall bilag som er registert i Bilag->Bilagsoversikt
Hvordan blir kontakter fakturert?
En kontakt har ingen etableringskostnad og blir kun fakturert for de måneder det er aktivitet på brukeren. For eksempel lønnsutbetaling eller innlogging i konto. Har kontakten derimot admin-rettigheter bli brukeren fakturert som en vanlig ansatt med etableringsgebyr og månedspris.
Endringer
Vi ønsker å endre fakturaadresse/fakturametode/fakturamottaker
Vennligst bekreft endring på e-post til faktura@Tripletex.no. Ved endring av fakturamottaker ønsker vi bekreftelse fra begge parter.
Vi ønsker å endre eierskap til vår konto i Tripletex
Ta kontakt med fakturaavdelingen på e-post faktura@Tripletex.no for å avklare hvordan dette skal håndteres i deres tilfelle.
Hvordan gjør vi endringer på vårt abonnement?
Oppgradering av konto kan gjøres av en adminbruker på “Mitt abonnement” i Tripletex. Nedgradering av deres konto kan gjøres ved skriftlig henvendelse til faktura@Tripletex.no. Du kan også ta kontakt med vår salgsavdeling på e-post salg@tripletex.no eller telefon 21 89 76 22.
Jeg ønsker at dere skal avregistrere brukere (ansatte/kontakter)
Vi har ikke mulighet til å utføre brukeradministrasjon i deres konto. Dette må gjøres av en admin-bruker hos dere.
Ansatt
Via selskap/ansatt/detaljer på ansatt (klikk på navnet)/velg fanen «brukertilgang» og seksjonen «generelle tilganger». Fjern haken for systemtilgang og legg inn sluttdato. Har den ansatte ikke brukertilgang må man likevel legge inn sluttdato. Husk å lagre.

Kontakt med systemtilgang (påloggingstilgang)
Kan gjøres via selskap/ansatte ved å markere «vis kontakt med systemtilgang».

Kan også gjøres via «kunder» eller «kontakter». Velg “Vis kontakter med systemtilgang” og oppdater siden.

Klikk på navnet. Velg fanen «brukertilgang». Fjern haken for systemtilgang, legg inn sluttdato og lagre.

I fanen «detaljer» markerer du for «inaktiv» og lagrer.

Jeg ønsker at dere skal registrere en ny admin-bruker på vår konto
Tripletex kan ikke opprette brukere på vegne av våre kunder. Dette må håndteres av eksisterende admin-bruker i konto.
Hvis det ikke finnes en tilgjengelig admin-bruker, vennligst ta kontakt med fakturaavdelingen for å avklare hvordan vi kan hjelpe dere.