Setningen har gått igjen som en kongstanke i Tripletex helt siden første utgave av løsningen ble utviklet i 2002. Fremdeles er det målet – en enklere hverdag for norske bedrifter.
Forenkling er overraskende komplisert, har det vist seg. Vi har drevet med det i mange år, og vi er fremdeles ikke ferdig. Faktisk oppdateres Tripletex flere ganger om dagen med nye ting som skal gjøre regnskap, lønn, fakturering, rapportering og mye annet raskere, enklere eller bedre.
Gjennom smarte nyvinninger sørger vi for å redusere behovet for manuelle prosesser, vi gjør oppgaver mindre tidkrevende, og jobber for å gjøre regnskap og økonomi oversiktlig og forståelig. Uavhengig av om du er regnskapsfører, lønnsansvarlig eller driver din egen bedrift.
Helt siden 2002 har vi utnyttet mulighetene som moderne teknologi byr på. Den gang var det banebrytende med en webbasert løsning. I dag er det helt andre ting som gjør at vi kan hevde å ligge helt i front av utviklingen. Da, som nå, handlet det om å ha de riktige menneskene på laget. De som leter etter gode løsninger og som ikke skyr en utfordring.
I 2002 var tiden moden for et enklere og mer moderne system for prosjektstyring og timeregistrering. Handlekraftige gründere tok saken i egne hender, og Tripletex så dagens lys. Allerede den gang som et fullstendig webbasert system.
I 2003 var første utgave av løsningen endelig ferdig og klar til bruk. Med et system som var 100% webbasert var Tripletex blant de aller første i Norge som satset på et skybasert produkt.
Dette er vi fremdeles stolte av i dag!
Etter å ha jobbet hjemmefra ved siden av studier og jobb de første årene gikk veien nå videre. I 2007 flytter Tripletex inn i sine første «ordentlige» kontorer i Ingeniørenes hus i Oslo.
Den gang var vi ti ansatte, som endelig kunne sitte samlet, med god plass og ordnede forhold.
I 2010 starter en aktiv satsing mot regnskapsbransjen, som umiddelbart gir resultater. Tripletex skyter fart, og kan vise til ekstrem vekst på 50-70 % i de påfølgende årene.
I 2002 hadde mobiltelefonene såvidt begynt å komme med fargeskjerm. I 2012 var situasjonen en ganske annen.
Tripletex har vært tilgjengelig på nett siden første stund, men nå ble det tatt grep for å gjøre løsningen til et skikkelig arbeidsverktøy for alle enheter.
I 2014 har vi vokst til 25 ansatte, 6000 kunder og 25 000 brukere.
Vi feirer at vi er kåret til Gaselle-bedrift for tredje år på rad!
I 2015 kom vi på listen over de 5000 bedriftene i Europa med størst vekst, Inc 5000 Europe.
Vi blir en del av Visma, nordens ledende leverandør av software. Sammen skal vi ta Tripletex til nye høyder!
I 2017 leverte vi nytt design på hele løsningen, ny app for timeføring og lønn, og API 2.0. Disse lanseringene legger grunnlaget for enda raskere utvikling av en stadig mer selvkjørende og brukervennlig løsning.
Som første økonomisystem åpner Tripletex dørene for Aprila Bank og tar et første skritt for å gi SMB-segmentet tilgang på finansiering og bedre banktjenester.
Nå har vi 48 000 kunder, 150 000 brukere, og over 150 ansatte som står på for et enda bedre system som skal være til nytte og glede for små og store selskaper.