Hva er et kundekartotek?

Et kundekartotek er en systematisk samling av alle kundene i en virksomhet, som gjør det lettere å ha oversikten over kundene når man skal bokføre.

Fordelen med kundekartotek

I et kundekartotek er alle kundene lagret individuelt, slik at man lett kan søke opp én kunde og finne all informasjon man tidligere har lagret om denne kunden. På den måten slipper man å hente inn informasjonen på nytt hver gang man for eksempel skal fakturere kunden.

Man kan også ha et kartotek med sine leverandører. Det kalles leverandørkartotek, og har den samme hensikten.

En mann og en kvinne sitter ved et skrivebord på et kontor, ser på en dataskjerm og smiler. Ulike kontorrekvisita og en plante står på pulten.

Prøv Tripletex gratis i 14 dager!

Over 140 000 bedrifter bruker Tripletex, og det er ikke uten grunn! Prøv du også – uforpliktende og kostnadsfritt.

Siste nytt fra Tripletex

Når regnskapet smaker like godt som menyen

Med panoramautsikt over Oslofjorden og fersk sjømat på menyen har Verdens Ende Spiseriet blitt et reisemål i seg selv. Men suksess i restaurantbransjen krever mer enn gode råvarer og utsikt,…

Les mer

Fra plan til handling på 90 dager

Nøkkelen er å gjøre forretningsidé, mål og budsjett om til konkrete oppgaver og enkle tall du styrer etter. Her er en praktisk metode som fungerer på tvers av bransjer og…

Les mer

Sommerjobb i Tripletex: Praktisk innsikt i produktutvikling

Denne sommeren har vi fått muligheten til å jobbe i Tripletex og kjent på hvordan hverdagen i tech-verden faktisk kan være. Vi ble en del av team Optimus, Tripletex sitt…

Les mer