Hva er likviditetsstyring?

Likviditetsstyring handler om å sikre at en bedrift har nok penger tilgjengelig til å dekke sine løpende utgifter. Det innebærer å balansere inntekter og utgifter for å unngå likviditetsproblemer og sikre god økonomisk drift.

5 tips til likviditetsstyring

Tripletex forklarer, i samarbeid med Origami Paperworks, hvordan du kan styre likviditeten best mulig. Lene utdyper disse fem tipsene i videoen:

  1. Skaff deg innsikt og kontroll
  2. Lag en plan og følg den
  3. Få raskere betalt fra kunder
  4. Undersøk dine finansieringsmuligheter
  5. Kommunikasjon

Ønsker du flere tips, se denne artikkelen om 10 tips til god likviditetsstyring.

En mann og en kvinne sitter ved et skrivebord på et kontor, ser på en dataskjerm og smiler. Ulike kontorrekvisita og en plante står på pulten.

Prøv Tripletex gratis i 14 dager!

Over 140 000 bedrifter bruker Tripletex, og det er ikke uten grunn! Prøv du også – uforpliktende og kostnadsfritt.

Siste nytt fra Tripletex

Slik hjelper du kundene dine med bærekraft

Stadig flere bedrifter merker et økende press for å dokumentere sitt miljø- og klimaarbeid. I en tid der AI og digitalisering gjør at flere bedriftseiere kan håndtere deler av regnskapet…

Les mer

Slik automatiserer du bokføringen av oppgjør fra nettbutikken

Mange nettbutikkeiere har allerede opplevd hvor mye lettere hverdagen blir med automatisk overføring av ordre og fakturaer til Tripletex. Men det er én oppgave som fortsatt stjeler tid: å bokføre…

Les mer

6 vanlige feil når du tolker økonomiske nøkkeltall

De 6 fellene ledere går i 1. Du forveksler omsetning med tilgjengelig kapital Problemet: Det du fakturerer i dag, får du betalt om flere måneder. Konsulentfirmaet vinner millionkontrakten, men må…

Les mer