Hva er likviditetsstyring?

Likviditetsstyring innebærer å analysere og påvirke virksomhetens likviditet. Ved å anvende likviditetsbudsjett og analyser av nøkkeltall (som likviditetsgrad), kan man få kontroll og oversikt over virksomhetens likviditet.

 

5 tips til likviditetsstyring

Tripletex forklarer, i samarbeid med Origami Paperworks, hvordan du kan styre likviditeten best mulig. Lene utdyper disse fem tipsene i videoen:

  1. Skaff deg innsikt og kontroll
  2. Lag en plan og følg den
  3. Få raskere betalt fra kunder
  4. Undersøk dine finansieringsmuligheter
  5. Kommunikasjon

Ønsker du flere tips, se denne artikkelen om 10 tips til god likviditetsstyring.

Prøv oss gratis i 14 dager!

Prøv Tripletex gratis i 14 dager - helt uten forpliktelser eller liten skrift.

Siste nytt fra Tripletex

AI er endelig tilgjengelig for alle

AI forsterker kundeopplevelsen Takket være målrettet innsats og engasjement i Tripletex, er det allerede integrert mye AI-funksjonalitet i systemet. – Noen av tjenestene vi har rullet ut til kundene våre…

Les mer

Hva er skattefradrag? De viktigste fradragene du bør kjenne til

Fradragene reduserer det skattbare overskuddet i selskapet, slik at skatten blir lavere. For å  være helt presise snakker vi da om fradrag i inntekten, og ikke i selve skatten –…

Les mer

Lagerstyring tilpasset dine behov

God lagerstyring og et godt logistikksystem er viktig for å ha kontroll på lønnsomheten til din bedrift. Med lager og logistikk i Tripletex får du en brukervennlig løsning, uavhengig av…

Les mer