Hva er noter i regnskap?

Noteopplysninger, eller noter, er kommentarer til regnskapet. Noen noteopplysninger er det krav om at skal være med i årsregnskapet, mens andre er valgfrie – det avhenger blant annet av bedriftens størrelse. De påkrevde opplysningene gjelder blant annet antall ansatte, aksjer og aksjeeiere. Notene skal gjøre det enklere å forstå regnskapet, slik at det er tydelig hvordan man har gått frem for å fastsette ulike beløper, verdier og så videre. Det er viktig å ha i tankene at regnskapet skal opplyse om forholdene i bedriften, og være forståelig også for andre enn dem som faktisk utarbeider det.

Prøv oss gratis i 14 dager!

Prøv Tripletex gratis i 14 dager - helt uten forpliktelser eller liten skrift.

Siste nytt fra Tripletex

Nye regler om obligatorisk tjenestepensjon

Overgangsperiode frem til 30. juni De nye reglene trådte i kraft ved nyttår, med en overgangsperiode frem til 30. juni.Endringene handler om hvem som skal meldes inn i pensjonsordningen. Gjelder…

Les mer

Starte egen bedrift? Tips, triks og gode råd

Hvordan starte egen bedrift? Har du allerede en god forretningsidé, men vet ikke helt hvor du skal starte? Her får du noen tips som hjelper deg i gang med din…

Les mer

Alltid eFaktura: En enklere løsning for både deg og kundene dine

Å sende ut faktura elektronisk til både bedrifter (EHF) og sluttkunder (eFaktura) kan bidra til en mer automatisert hverdag. Mindre manuell håndtering, færre feil og færre forsinkede betalinger er bare…

Les mer