Henrik – markedsavdelingens bygdealibi

Alder: 31 år

Avdeling/tittel: Markedsavdelingen/Digital innholdsprodusent med ansvar for søkemotorannonsering og -optimalisering.

Utdanning/erfaring: Henrik har allerede rukket å være i denne bransjen i over 10 år, noe som selv overrasket han. Fra skolebenken har han en bachelor i multimediateknologi fra Høgskolen i Nord-Trøndelag, og fra arbeidslivet har han vært innom markedsapparatene i både Forsvaret og Deloitte, deretter kommunikasjonsavdelingen i Posten Norge, før han til slutt fant oss.

Fartstid i Tripletex: siden oktober 2018

Favorittis: Diplom-Is – Royal Trippel

Hvordan ser en typisk arbeidsdag i Tripletex ut for deg?

Dagene kan stort sett deles opp i to. Oppfølging og kontroll av tidligere eller løpende initiativer, som søkemotorannonsering og e-postkampanjer, og nyproduksjon eller forbedring av innhold. Det kan være alt fra research og skriving av blogginnlegg, websidetekster og annonsetekster, til illustrasjoner, nyhetsbrev og den slags. I tillegg jobber jeg jevnlig med å forbedre søke- og displayannonser, e-postkampanjer og synligheten vår i søk. Jeg rekker jo ikke alt på en dag, men på en uke har jeg i alle fall vært innom det meste. Da kan jeg ha hatt rene skrivedager eller vært på besøk hos et regnskapsførerkontor for å få påfyll til en artikkel, for eksempel.

I dine øyne; hva gjør Tripletex til en unik arbeidsplass?

I Tripletex er det få tette skott, og veldig god kultur for å jobbe og dele informasjon på tvers. Veien fra ide til gjennomføring er den korteste jeg har vært borti. Ingen gjemmer seg på kontoret eller bak lange titler, og det er ingen man ikke kan spørre. I tillegg er det utrolig mange dyktige og hyggelige folk samlet under ett tak, og jeg tror alle gleder seg til å gå på jobb for å gjøre Tripletex enda bedre, både som produkt og som arbeidsplass.

Tegn din tid/vei i Tripletex

Henrik var rask på denne oppgaven, og visste nøyaktig hva han skulle tegne. Og tegningen taler vel for seg selv, gjør den ikke?