Alle produktnyheter

Ny MVA-melding


22. desember 2021

Fra 2022 blir det innført en ny og mer detaljert MVA-melding. Hovedformålet med ny MVA-melding er å forenkle overføringen av informasjon fra regnskapssystemet til avgiftsmyndighetene.

Blant de største endringene kan nevnes at den nye MVA-meldingen bygges og settes opp etter MVA-koder, ikke poster/kontoer slik det er i dag. I tillegg vil man gå bort fra den gamle innloggingen til Altinn. Fra og med første termin for 2022 skal du logge deg inn og sende MVA-melding via ID-porten.

Den nye MVA-meldingen finner du nå under hovedmenyen Regnskap. Den gamle mva-meldingen vil fortsatt ligge under Bilag. Dette for at man skal ha mulighet til å korrigere i tidligere perioder. Her vil funksjonene fungere som tidligere.

Her kan du lese mer om ny MVA-melding.

Siste produktnyheter

Nytt bilagsmottak

Vi jobber stadig med å forbedre bilagsflyten og sørge for at du får en mest mulig effektiv arbeidsflyt. Bilagsmottaket er kanskje en av sidene hvor kundene våre bruker mest tid i Tripletex, derfor har vi valgt å bruke mye ressurser på å gi deg en enda bedre arbeidsflyt i nettopp bilagsmottaket.

Forbedret lønnsimport

Vi har nå lansert forbedret lønnsimport med flere felter, blant annet for å støtte feriepengesaldo som startverdi for importerte ansatte.

Reiser og utlegg i klientoppgaver

For deg som er regnskapsfører har vi nå lagt til reiser og utlegg til godkjenning under klientoppgaver.