
Bilagsmottak
Alle bilag som sendes eller lastes inn i bilagsmottaket får et registreringsnummer – «Ikke bokført…» Det følger bilaget inntil det bokføres.
Ønsker du å laste opp dokumenter direkte inn i bilagsmottaket, kan du gjøre det ved å trykke på knappen «Last opp».
Det er mulig å dele opp fakturaen eller sende den til regnskapsføreren ved å klikke på de tre prikkene ved siden av registreringsalternativene. Med denne funksjonen kan du legge inn en kostnadskonto, fordele beløp, avdeling, prosjekt osv uten å bokføre. Denne vil havne under «ikke bokførte bilag»

Start registrering
Du kan få en annen oversikt over bilagene i bilagsmottaket ved å trykke på «Start registrering». Registrer bilagene etter hverandre ved å klikke på pilene. Du kan velge bilagstype og bruke funksjonene «slå sammen», «legg tilbake» eller «slette bilag».
Velger du å slette et ikke bokført bilag finner du det igjen under «Slettede bilag», og blir slettet permanent etter 90 dager. Under fanen «Vedlegg» kan du laste opp dokumenter. Du kan laste opp dokumenter via bilagsmottak, dokumentmottak eller vanlig filopplasting.

Ikke bokførte bilag
Du finner ikke bokførte bilag ved å gå til “Bilag” > “Ikke bokførte bilag” .
Her finner du det som er registrert fra bilagsmottaket, ferdig attestert gjennom en attesteringsflyt eller de som sendes med funksjonen «Send til regnskapsfører». Du kan velge bilagene som skal bokføres ved å huke av på én eller flere bilag og trykke på «Send til hovedbok». Da blir bilaget endelig bokført.