
Kapittel 8: Bank
8.1 Hva er bankintegrasjon?
En bankintegrasjon er en kobling mellom nettbanken og regnskapet ditt i Tripletex. Med Tripletex koblet til banken kan du gjøre flere oppgaver på mindre tid, uten å måtte logge inn i nettbanken. Betalinger direkte fra økonomisystemet betyr at du kan spare dyrebare timer i det lange løp. Hold regnskapet løpende oppdatert, slik at du har full kontroll til enhver tid.
Tripletex støtter to former for bankintegrasjoner; Bankintegrasjon Mini og Bankintegrasjon gjennom AutoPay. Dette gjør at du kan være trygg på at du finner en løsning som passer akkurat din klient! Det er også mulig å ha flere banker tilknyttet én Tripletex-konto, om klienten din har det.
Banktegrasjon Mini
Med Bankintegrasjon Mini kan banken enkelt flytte inn i Tripletex på minutter, og klienten din slipper å betale månedsgebyr for integrasjon til banken. Med denne bankintegrasjonen får klienten mulighet til å betale ut lønn, samt utenlandsbetalinger og daglig bankavstemming. Det er også mulig med en separat modul for OCR/KID-innbetalinger i kombinasjon med Bankintegrasjon Mini.
Dersom du har Basis-pakken er det ikke mulig å aktivere automatisk bankavstemming med Bankintegrasjon Mini eller Bankintegrasjon Autopay.
Bankintegrasjon gjennom Autopay
Med bankintegrasjon gjennom Autopay får du en helautomatisk betalingstjeneste. Denne løsningen gjør det mulig å utføre direkte betalinger fra flere bankkontoer og valutakontoer, samtidig som banktransaksjonene automatisk blir oppdatert i bankavstemmingen.
Denne integrasjonen må bestilles spesifikt i banken, i tillegg til å aktiveres i Tripletex. Bankene kaller det ofte en «filoverføringsavtale». I denne prosessen er det mulig å bestille flere tjenester, blant annet OCR-avtale (innbetalingsavtale). Om klienten har bestilt dette, må du også aktivere modulen som heter «KID-nummer på faktura fra…». Les mer om det senere i kapittelet.
Forskjeller mellom bankintegrasjonene
