Hjelpesider til koronasituasjonenTips til bedrifter i en krevende tidVi er fullstendig klar over at hverdagen har blitt mye mer krevende for mange av våre kunder og partnere. Her har vi samlet artikler og ressurser for å bidra til å få mer oversikt i en uoversiktlig situasjon. Endring av satser og avgifterPå lenken nedenfor finner du hvordan endringen av satser og avgifter håndteres i Tripletex.Les merRelevante artiklerØkt støtte til innovasjon og utviklingsprosjekterLes mer herKrisepakker til bedrifter med inntektsfallLes mer herNye regler for permisjon, sykdom og omsorgspengerLes mer herEndringer i satser, frister og avgifter for arbeidsgivereLes mer herOfte stilte spørsmål om hvordan korona påvirker bedrifterMå jeg gjøre endringer i rapporteringen av arbeidsgiveravgift?Nei, arbeidsgivere skal ikke gjøre endringer i rapporteringen av arbeidsgiveravgift i a-meldingen. Fortsett å rapportere etter vanlige satser.Hvor lenge må jeg betale lønn til permitterte ansatte?Ansatte skal ha lønn de første 20 dagene av permisjonen. Fra og med 20. mars er perioden der arbeidsgiver betaler full lønn redusert til 2 dager.Er satsene oppdatert i Tripletex eller må jeg korrigere manuelt?Sats for lav merverdiavgift ble endret fra 12 prosent til 6 prosent fra og med 01. april til og med 31. oktober 2020. Den midlertidige satsen er tilgjengelig i Tripletex, og skal brukes som normalt ved utgående fakturaer og ved inngående fakturaer med den midlertidige MVA-satsen på 6 prosent.Tips til økonomistyring i krisetiderIntroduksjon til likviditetsstyring og likviditetsbudjsettLes mer Tre korona-råd til bedrifter i faresonenLes merStarte nettbutikk?Fra fysisk butikk til nettbutikk på rekordfartLes merOppskriften på en forretningsplan Les mer Slik velger du riktig nettbutikksplattform Les mer Andre spørsmål? Kontakt vår supportavdeling dersom du har flere spørsmål om hvordan du håndterer den nye hverdagen i TripletexKontakt oss her