Tripletex for restauranter

Mange restauranter bruker Tripletex, et regnskapssystem som passer de fleste bedrifter – store som små! Restaurantbransjen har enkelte krav og behov som må tas hensyn til, og som passer godt i Tripletex.

Timeføring

Få full oversikt med oppdaterte timelister og legg grunnlaget for prosjekter, lønn og fakturaer. I Tripletex får du tilgang på en rekke smarte løsninger som gjør det raskt og enkelt å holde styr på arbeidstimene til dine ansatte. Les mer om timeføring.

Ressursplanlegger

Tripletex-appen

Med Tripletex-appen har du alltid oversikt over økonomien, uansett hvor du er. Du kan enkelt godkjenne og betale fakturaer, registrere utlegg og ansatte får lønnsslippen direkte i appen. Les mer om appen.

Lager

God lagerstyring og et godt lagersystem er viktig for å ha kontroll på lønnsomheten til restauranten. Med lager og logistikk i Tripletex får du en brukervennlig løsning, uansett om du har enkle eller mer avanserte behov. Les mer om lager og logistikk.

Restauranten Bønder i Byen bruker Tripletex

Bønder i Byen serverer kortreist og norskprodusert kjøtt og grønnsaker på Grünerløkka i Oslo. Kokkene og gründerne Kristoffer Pedersen og Tom Helge Djuphagen driver totalt tre restauranter og har innsett viktigheten av å ha orden på økonomien. 

– For oss er Tripletex helt topp, det er et veldig intuitivt system som dekker alle våre behov. Jeg er for det meste inne i systemet for å fakturere og godkjenne regninger, sier Kristoffer.

Les mer 

Vil du lære mer om hvordan du løser regnskapet?

Som restaurant er det noen spesifikke krav til hvordan du fører regnskapet. Vi har samlet alt du trenger å vite for å bruke Tripletex for restauranten din.

Planday

Planday er et markedsledende system for vaktplanlegging, skreddersydd for restauranter. Med integrasjon mot Tripletex kan du enkelt eksportere godkjente timelister og dermed fjerne behovet for manuell inntasting.

Les mer om integrasjonen.

Superb

Superb er en alt-i-ett-plattform for restauranter som samler bookingsystem, POS og betalingsløsninger på ett sted. Gjennom integrasjonen med Tripletex overføres inntektene dine automatisk til valgte kontoer hver dag, noe som gjør regnskapet enkelt og effektivt.

Les mer om integrasjonen.

Quickorder POS

Quickorder POS er en samlet plattform for restaurant, café og takeaway som hjelper deg å effektivisere driften, øke salget og forbedre gjestens opplevelse med kassesystem, mobilbestilling og takeaway-app. Med en toveis integrasjon synkroniseres Tripletex kontoplan med Quickorder, og salg overføres automatisk til regnskapssystemet daglig. Ett bilag opprettes per dag og er klart til bokføring.

Les mer om integrasjonen

Ajour POS

Ajour POS sørger for at kunder, kontoplan, kontantsalg og fakturasalg synkroniseres mellom Ajour og Tripletex. Det daglige salget overføres automatisk til Tripletex, og vi hjelper gjerne med oppsett i samarbeid med regnskapsføreren din. Kunder lastes ned fra Tripletex til Ajour, og fakturaer kan sendes direkte fra kassasystemet med debitorstyring som alltid er synkronisert.

Les mer om integrasjonen.

Ofte stilte spørsmål

Hva er Tripletex, og hvorfor passer det som regnskapssystem for restauranter?

Tripletex er et fleksibelt økonomisystem for restauranter med funksjoner som regnskap, fakturering, timeregistrering og integrasjoner mot kassesystem. Du får full kontroll på økonomien, enten du driver én kafé eller en kjede av restauranter.

Hvordan fungerer timeføring i Tripletex for ansatte i restaurantbransjen?

Ansatte kan enkelt føre timer via mobilappen, mens ledelsen får full oversikt i sanntid. Timer danner grunnlag for lønn og bemanning – og kan kobles direkte til prosjekter eller avdelinger i restauranten. Se funksjonene for timeføring.

Kan Tripletex hjelpe med bemanningsplanlegging i travle restaurantmiljøer?

Ja! Med ressursplanleggeren kan du lage og justere vaktlister etter behov. Få oversikt over tilgjengelig personell, og planlegg etter rushtider, sesong og arrangementer. Les om ressursplanlegging.

Hvordan fungerer lagerstyring i Tripletex for mat og drikkevarer?

Med Tripletex får du lagerstyring tilpasset restauranter, slik at du har kontroll på varelager, varekost og svinn. Du kan også opprette egne produktkategorier og hente rapporter på lagerbevegelser. Utforsk lagerstyring.

Kan Tripletex integreres med kassasystemer brukt i restauranter?

Ja. Tripletex tilbyr sømløs integrasjon med populære kassasystemer som OnlinePOS, slik at dagsoppgjør, salg og betalinger automatisk overføres til regnskapet. Se alle integrasjoner til kassesystem.

Hvordan håndterer Tripletex mva-regler for servering og take away

Du kan aktivere egne mva-koder for henholdsvis mat som serveres og takeaway. Systemet støtter differensiert mva og hjelper deg å overholde kravene ved omsetning over 50 000 kroner.

Hvordan registrerer jeg dagsoppgjør i Tripletex fra kassa eller Foodora/Wolt?

Dagsoppgjør kan enten overføres automatisk via kassasystemet eller importeres manuelt. Dette gjelder også bestillinger gjennom Foodora, Wolt eller lignende plattformer.

Hvordan kommer jeg i gang med Tripletex?

Du kan enkelt kjøpe selv direkte på hjemmesiden vår eller kontakte oss for en prat.