Visma AutoCollect

Hva hjelper integrasjonen meg med?

Visma AutoCollect

— Fakturaoppfølging og inkasso gjort enkelt

Automatisert fakturaoppfølging og inkasso, som frigjør tid, bidrar til bedre likviditet og ivaretar kunderelasjonene dine.

Visma AutoCollect er sømløst integrert med Tripletex. Tjenesten er enkel å aktivere, og sørger for at du er i gang på kun få minutter. Med Visma AutoCollect har du full kontroll på hele innfordringsprosessen. Du velger selv hvilke fakturaer du sender til purring. Start, utsett eller stopp prosessene dine etter behov.

Helt unikt for Visma AutoCollect er at du kun har én reskontro å forholde deg til. Ettersom tallene hentes direkte fra Tripletex, er kundereskontroen til enhver tid oppdatert i sanntid.

Med Visma AutoCollect er det ingen oppstartskostnader, tjenesten er gratis å bruke, og support er kostnadsfritt. Ingen bindingstid – bruk tjenesten når du vil.

  • Profesjonelle kundebehandlere med lang erfaring
  • Høy kundescore 4,7 / 5 og sluttkunde score: 4,3 / 5
  • Visma Financial Solutions AS, som håndterer prosessene, er Norges 3. største inkassobyrå
  • Mål: Høy løsningsgrad, og løse sakene så tidlig som mulig i prosessen

Disse passer integrasjonen for:

  • Alle Tripletex-brukere
  • Regnskapsførere

Slik fungerer det:

  1. Send faktura til Visma AutoCollect.
  2. Direktebetalinger synkroniseres automatisk fra Tripletex.
  3. Oppgjør på faktura blir automatisk bokført tilbake i Tripletex.
  4. Følg status på faktura gjennom hele prosessen

Slik kommer du i gang:

  1. Opprett API-nøkkel inne i Tripletex
  2. Åpne Visma AutoCollect-portalen: autocollect-tripletex.visma.com
  3. Logg inn med brukernavn (e-posten din) og passord (BrukerID fra API-nøkkel)
  4. Fyll ut felt som mangler og godkjenn avtale
  5. Velg Visma Financial Solutions AS som inkassobyrå under Faktura –> Innstillinger. Voila – du er i gang!

Integrasjonspartner

Visma Financial Solutions
Adresse:
Postboks 204
1541 Vestby