Historien om Tripletex

Det begynte med et prosjektstyringsverktøy, men utviklet seg til noe mye større. Her får du historien om hvordan Tripletex ble til Norges mest brukte, skybaserte regnskapsprogram. Og noen av menneskene som står bak.

Det må da finnes en enklere måte å gjøre det på. Dere skal få 100.000 kroner for å starte på jobben.

Einar Meisfjord, aka Gudfaren, daglig leder i Techno Consult. Og faren til Tripletex-gründer Are Meisfjord.

2002

I 2002 starter historien om Tripletex

Are Meisfjord får en forespørsel om å videreutvikle et DOS-basert timeregistreringssystem, som han laget for Techno Consult 10 år tidligere.

Han får med seg Morten Ekanger, som insisterer på at systemet må utvikles i skyen. Prosjektet blir en felles hobby ved siden av deres konsulentjobber.

2006

Gründerlivet

Prosjektet vokser og Tripletex har fått både regnskap og faktura i systemet. Lise, som for øvrig er gift med Morten, blir med som medgründer og selger.

Etter hvert som gründertilværelsen tar mer plass, tar Morten og Are valget om å forlate sine faste jobber. Nå skal det satses 100 % på Tripletex.

2007

Serveren som ble skrudd av

Trioen jobber mye hjemmefra, noe som bidrar til uventede situasjoner. Serveren til Tripletex står på gjesterommet hjemme hos Lise og Morten. En sen kveld syns en overnattingsgjest at maskinen bråker altfor mye, og skrur den av.

Den natten og morgenen etter får ingen kunder tilgang til Tripletex.

2009

Levedyktig produkt

Da Hege Oustad blir med som daglig leder i 2009, er det god vekst i selskapet. I tillegg kjenner hun de andre gründerne fra før og ser at produktet er levedyktig. Det gir henne tryggheten hun trenger til å si opp sin faste jobb og hoppe inn i gründertilværelsen.

2012

En ekte bedrift

Tripletex flytter inn i freshe lokaler i Akersgata med 14 ansatte. Først nå sier Hege de føler som en “ekte” bedrift. Samme år blir selskapet Gaselle for første gang, som vitner om at de klarer å både levere vekst og tjene penger.

2014

Vendepunktet

Tripletex vokser mellom 35 % og 100 % hvert eneste år, helt fra oppstart. Den største endringen skjer likevel etter 2014. Og det er revisorene som viser seg å bli vendepunktet. De anbefaler Tripletex videre til regnskapsførere, som på dette tidspunktet var mer skeptiske til å oppbevare dataen i skyen.

2018

Markedsavdelingen vokser

I 2018 har Tripletex blitt en del av Visma og flyttet inn i nye lokaler på Skøyen, og vokst til ca 80 ansatte. Fra å ha én markedsansvarlig får selskapet nå en dedikert markedsavdeling, med frie tøyler til å være kreative med de midlene de har. Det lønner seg, for fem år etter, i 2023, har avdelingen vokst til over 20 ansatte.

2023

Over 300 ansatte

I over 20 år har Tripletex jobbet for å forenkle hverdagen for små og store bedrifter over hele landet, og vi har ingen planer om å stoppe nå. Selskapet har 100.000 kunder, over 300.000 brukere, og mer enn 300 dyktige ansatte. Med glede, tillit og driv er vi stolt gasellebedrift for 9. gang i 2023, og er klare for å fortsette å nå nye milepæler i årene som kommer!

Du kan lese hele historien om gründereventyret her.

Hei 👋 Usikker på hvilken løsning som passer for deg? Chat med en av våre selgere!