Nå har det gamle skjemaet “Garanti Varmefolieanlegg ELFLEX MK-5” blitt erstattet av et nytt generisk skjema som kan brukes for flere leverandører enn bare ELFLEX.
Det nye skjemaet inneholder flere detaljer fra andre leverandører. En kan fortsatt redigere og gå inn på skjemaer som er opprettet i gammelt format, men alle nye skjemaer vil kun være i det nye formatet.
Dette skjemaet er tilgjengelig for alle med elektromodulen vår.
Prosjektmodulen til Tripletex er perfekt for blant annet selskaper som selger tiden og kompetansen sin. Med mange pågående prosjekter kan det være krevende å holde nødvendig oversikt over f.eks. status, hvordan en ligger an i forhold til budsjett og fakturareserve. Den nye prosjektoversikten hjelper deg med nettopp dette!
Den nye prosjektoversikten i Tripletex vil gjøre det enda enklere å få full oversikt over din bedrifts prosjekter. Denne gir deg mulighet til å selv velge oppsett og visning av informasjon som gir mest mening for deg.
I den nye prosjektoversikten kan en:
Velge hvilke kolonner en vil vise og rekkefølgen på disse kolonnene
Vite status på prosjektene (Ikke påbegynt, Påbegynt, Klar til fakturering, Avsluttet)
Se grafisk fremstilling av budsjettoppnåelse
Se fakturareserve
Få notifikasjoner om timer, utlegg eller bilag ligger klar til godkjenning/attestering
Prosjektoversikten er tilgjengelig for alle med Komplett-pakken og bransjeløsningene for elektro og VVS.
Det er nå mulig å gruppere ordrelinjer også i prosjektbudsjetter.
Med mulighet til å gruppere ordrelinjer på budsjetter, vil både du få bedre oversikt og kundene dine vil få mer oversiktlige budsjetter.
Grupperte ordrelinjer er laget for budsjetter som f.eks. er delt opp i forskjellige faser, forskjellige grupper eller der ordrelinjene tilhører forskjellige deler av et produkt. For prosjekter med veldig mange ordrelinjer kan det fort bli uoversiktlig og vanskelig å få oversikt, og dermed kan grupperingen gjøre akkurat dette lettere.
Et eksempel kan være: Det er flere ordrelinjer i et budsjett som er knyttet til renovering, kan ordrelinjene knyttet til kjøkken grupperes sammen på en ryddig måte, mens ordrelinjene knyttet til oppføring av et bad grupperes sammen og separat fra kjøkkenet.
Innkjøpsordre som knyttes til et prosjekt vil nå påvirke prosjektstatusen.
Prosjektstatus er en funksjon som viser en løpende oversikt over alle inntekter og kostnader knyttet til prosjektet, uavhengig av om disse er bokført eller ikke.
Tidligere måtte prosjektledere, som gjorde innkjøp, vente til de mottok leverandørfakturaen før innkjøpet ble reflektert i prosjektstatusen. I mange tilfeller kommer disse leverandørfakturaene sent, i verste fall etter prosjektets slutt, og kostnadskontroll har derfor vært vanskelig for prosjektledere på prosjekter med mange innkjøp. Dette problemet løser vi nå med denne funksjonen.
Funksjonen er spesielt interessant for boligprosjekter og produksjonsbedrifter som lager skreddersydde løsninger.
Det er nå mulig å anonymisere prosjektdeltakere på prosjektfakturaer.
I forbindelse med prosjektfakturering har det, om ønskelig, alltid vært mulig å spesifisere hvilke prosjektdeltakere som har ført timer bestemte aktiviteter på bestemte dager.
Innstillingen som nå er lansert gjør det mulig å velge hvorvidt prosjektdeltakerens navn skal skjules eller vises på en faktura.
Ved å velge at prosjektdeltakerens navn ikke skal vises på fakturaen, kan man vise akkurat de samme detaljene som før, bortsett fra at vi har skjult navnene med «Prosjektdeltager #» og dermed styrker personvernet når det er nødvendig.
Prosjektinnstillingene har nå fått seg et ansiktsløft og det er nå enklere og mer intuitivt å velge riktige innstillinger til prosjektene sine.
På den nye siden har vi omprioritert på rekkefølgen og delt innstillingene inn i tre hovedkategorier:
Arbeidsflyt for fakturering
Globale prosjektinnstillinger
Innstillinger for nye prosjekter
I tillegg til disse tre hovedkategoriene, har vi en helt egen seksjon for avanserte innstillinger. Dette er innstillinger som gjerne er bransjespesifikke eller innstillinger for de med litt mer kompliserte prosjekter.
Endringen med ny side for prosjektinnstillinger vil gjøre det enda enklere og mer oversiktlig å jobbe på siden. For nye kunder blir det enda enklere å sette opp prosjektmodulen i utgangspunktet – det kreves kun tre steg.
Det er nå mulig å eksportere alle prosjekter en har i Tripletex.
Funksjonen er først og fremst utviklet for å kunne gjøre masseendringer på prosjekter. En kan altså eksportere prosjektene sine fra Tripletex, endre informasjonen en ønsker på de eksporterte prosjektene og deretter importere de inn i Tripletex igjen.
På den måten slipper en å gå inn på hvert enkelt prosjekt for å gjøre ønskede endringer.
Import av prosjekter har allerede vært tilgjengelig en stund.
I denne hjelpeartikkelen kan du se hva slags informasjon som er tilgjengelig å eksportere og importere..