Nå er det endelig mulig å knytte lønnsart mot spesifikke prosjekter i forbindelse med timeføring
Det innebærer at man kan føre tillegg og overtid mot prosjekter, og at det dermed blir enklere å allokere disse kostnadene på prosjekter
En aktiverer denne funksjonen på selskapsnivå ved å gå inn på Timelisteinnstillinger->Moduler->«Timeliste – detaljert visning».
Ved å aktivere denne funksjonen vil man få et ikon opp i timelista der man fører timer, hvor en kan (ved å klikke på ikonet) definere antallet for hver lønnsart per prosjekt.
Nå kan ledere godkjenne ferieplanen til sine ansatte. Dersom en ansatt fører inn nye feriedager i ferieplanen, vil disse feriedagene bli tilgjengelig for godkjenning for den ansattes leder.
Vi har lenge hatt en ferieplan i Tripletex. Dette er en oversikt der ansatte selv kan legge inn ferien sin slik at de som trenger det får en fin oversikt over hvem som har ferie når i bedriften.
Med den nye funksjonaliteten for godkjenning av ferieplan, får leder en egen side for å godkjenne ferier. Hvis lederen velger å godkjenne ferien, blir feriedagene automatisk ført i timelisten. Da slipper den ansatte å føre ferien sin to ganger, både i ferieplanen og i timelisten, og lederen har full kontroll på sine ansattes ferie. Den ansatte får i tillegg en side der den har oversikt over sine feriedager og hvilke som er godkjent og ikke godkjent.
Les denne hjelpeartikkelen for en grundig innføring av ferieplan i Tripletex.
Nå er det mulig å kopiere i timeføring! Merk den føringen du ønsker å kopiere ved å holde den inne. Du kan da velge mellom å kopiere til neste dag, uke, resten av uken eller bestemt dato.
Ved registrering av timer fremover i tid vil ikke fremtidige datoer uten føring ha noe innvirkning på flexisaldoen.
Legger man inn normalt antall timer f.eks. fem dager frem i tid i timelisten, så vil ikke fleksisaldoen påvirkes av de dagene man ikke har ført mellom i dag og den datoen fremover i tid.
Her er en videooppdatering for deg som jobber med regnskap og ønsker et dypdykk i den ferskeste Tripletex-funksjonaliteten! Produktekspertene Jørgen og Robert loser deg trygt gjennom de viktigste nyhetene, og forteller hva det er, hvordan det fungerer og hva det betyr for deg.
Denne gangen får du høre om ny og forbedret timeføring i app, nye filtrering- og sorteringsvalg som gjør det enklere å finne bilag i bilagsmottaket, ikke bokførte bilag og attestering, samt banksaldo og andre banknyheter.
Hvis man har aktivert modulen «Månedsoversikt – Ferdig registrert» i kontoens timelisteinnstillinger, så vil Tripletex automatisk varsle alle ansatte som ikke har ført timer for måneden mens de er innlogget i systemet.
Det nye varselet vil komme klokken 12.00 den siste dagen i måneden om den ansatte ikke har huket av boksen «Ferdig registrert» i månedsoversikten. Hvis man klikker på meldingen, så kommer man direkte til månedsoversikten.