En bedriftsprofil på Google setter dere opp og administrerer helt selv (via søk eller Maps), og det er helt gratis (det stemmer, ingen grunn til å hoppe over dette). Profilen kan dere tilpasse og personalisere selv, med både tekst, bilder, tilbud osv. 

Hvordan sette opp en bedriftsprofil på Google?

Hva er deres x-factor? Hva skiller dere fra andre regnskapsbyråer? Fremhev det. På Google får dere i stor grad påvirket førsteinntrykket de potensielle kundene sitter igjen med. Hvilken informasjon kan de være på jakt etter? Hva er interessant for dem å vite? Og her mener jeg hva er interessant for kundene, ikke dere. En feil alt for mange bedrifter gjør er at de prater alt for mye om seg selv, uten å tenke på hva kunder og potensielle kunder faktisk vil lese/høre. Ofte er det store forskjeller på de to! Dette er på ingen måte enkelt, og det er en felle alle bedrifter går i av og til. 

Slik ser Tripletex sin bedriftsprofil på Google ut.

Enkelt og greit 

Ikke bare bør du ha en bedriftsprofil på Google, du bør også sørge for at informasjonen alltid er riktig og at du optimaliserer profilen så godt du kan. Legg til alt fra åpningstider, telefonnummer, hjemmeside osv., men også gjerne bilder og en tekst om dere. Du kan også legge til andre attributter, som for eksempel at selskapet er “ledet av kvinner” eller lignende. 

Det kan også være lurt å fra tid til annen spørre om fornøyde kunder er villige til å legge igjen en anmeldelse av dere på Google. Det er absolutt et godt tegn å se mange gule stjerner på profilen, samt lese at andre i samme situasjon er fornøyde. Det er lov å minne kunder på å legge igjen en slik anmeldelse, spesielt i situasjoner der dere får skryt eller gode tilbakemeldinger. Fortell at det hjelper dere, og at dere hadde satt stor pris på om de tok seg bryet med å legge igjen en anmeldelse! 

Du kan lese mer om bedriftsprofil på Google her.

Synes du denne artikkelen var nyttig? Les flere gode markedsføringstips for deg som er regnskapsfører fra vår Partner Marketing Manager Hanne Lundby.

Skrevet av Hanne Lundby

Dersom du er partner av oss kan jeg, om du ønsker det, ta en titt på markedsplanen eller strategien din. Jeg vet mange av dere sitter med dette alene og jeg vil gjerne være en sparringspartner. Send meg en mail på hanne.lundby@tripletex.no, så skal jeg bistå så godt jeg kan.

Prøv oss gratis i 14 dager!

Prøv Tripletex gratis i 14 dager - helt uten forpliktelser eller liten skrift.