Til fagbloggen Skill deg ut med en bedriftsprofil på Google! FagbloggFor regnskapsførerePublisert18.08.2022Sist oppdatert08.04.2024Å ha riktig og oppdatert informasjon om regnskapsbyrået ditt tilgjengelig på Google er viktig, altså en bedriftsprofil. Den er viktig for at potensielle kunder skal finne deg og kontaktinformasjonen din. I tillegg bidrar en god profil til bedre synlighet og høyere plassering i søkemotorene. Gjør det enkelt for potensielle kunder å finne nettopp deg!En bedriftsprofil på Google setter dere opp og administrerer helt selv (via søk eller Maps), og det er helt gratis (det stemmer, ingen grunn til å hoppe over dette). Profilen kan dere tilpasse og personalisere selv, med både tekst, bilder, tilbud osv. Hvordan sette opp en bedriftsprofil på Google? Hva er deres x-factor? Hva skiller dere fra andre regnskapsbyråer? Fremhev det. På Google får dere i stor grad påvirket førsteinntrykket de potensielle kundene sitter igjen med. Hvilken informasjon kan de være på jakt etter? Hva er interessant for dem å vite? Og her mener jeg hva er interessant for kundene, ikke dere. En feil alt for mange bedrifter gjør er at de prater alt for mye om seg selv, uten å tenke på hva kunder og potensielle kunder faktisk vil lese/høre. Ofte er det store forskjeller på de to! Dette er på ingen måte enkelt, og det er en felle alle bedrifter går i av og til. Enkelt og greit Ikke bare bør du ha en bedriftsprofil på Google, du bør også sørge for at informasjonen alltid er riktig og at du optimaliserer profilen så godt du kan. Legg til alt fra åpningstider, telefonnummer, hjemmeside osv., men også gjerne bilder og en tekst om dere. Du kan også legge til andre attributter, som for eksempel at selskapet er “ledet av kvinner” eller lignende. Det kan også være lurt å fra tid til annen spørre om fornøyde kunder er villige til å legge igjen en anmeldelse av dere på Google. Det er absolutt et godt tegn å se mange gule stjerner på profilen, samt lese at andre i samme situasjon er fornøyde. Det er lov å minne kunder på å legge igjen en slik anmeldelse, spesielt i situasjoner der dere får skryt eller gode tilbakemeldinger. Fortell at det hjelper dere, og at dere hadde satt stor pris på om de tok seg bryet med å legge igjen en anmeldelse! Du kan lese mer om bedriftsprofil på Google her.Synes du denne artikkelen var nyttig? Les flere gode markedsføringstips for deg som er regnskapsfører fra vår Partner Marketing Manager Hanne Lundby. Skrevet av Hanne LundbyDersom du er partner av oss kan jeg, om du ønsker det, ta en titt på markedsplanen eller strategien din. Jeg vet mange av dere sitter med dette alene og jeg vil gjerne være en sparringspartner. Send meg en mail på hanne.lundby@tripletex.no, så skal jeg bistå så godt jeg kan. Prøv oss gratis i 14 dager!Prøv Tripletex gratis i 14 dager - helt uten forpliktelser eller liten skrift. Prøv gratis Se priserAndre relevante artikler FagbloggProduktnyheterPublisert23.04.2024Lagerstyring tilpasset dine behov Vi jobber stadig med å videreutvikle løsningen vår for lager og logistikk, og har i det siste hatt mye fokus på å kunne tilby løsninger som passer dine behov. Les… FagbloggLivet i TripletexPublisert12.04.2024AI er endelig tilgjengelig for alle Teknologieksplosjonen vi opplever nå, vil prege Tripletex og hvordan vi jobber fremover FagbloggLover og reglerPublisert10.04.2024Sist oppdatert12.04.2024Endringen fra Skatteetaten som påvirker alle norske selskaper I år bør du være tidlig ute med årsoppgjøret og skattemeldingen. En tidlig start kan ikke bare gi bedre oversikt over økonomien, men også muligheter for å effektivisere prosessen.Prøv Tripletex gratisÅ prøve Tripletex er helt gratis og uforpliktende. Kontoen krever ikke betalingsdetaljer og utløper automatisk etter prøveperioden på 14 dager dersom du ikke ønsker å fortsette. Hei 👋 Lurer du på noe? Send meg en melding!