Lagerstyring og logistikk

Tripletex Lager- og logistikkmodul er skreddersydd for deg som trenger full kontroll over produkt- og lagerstatus.

Full kontroll på varelageret

I denne modulen finner du blant annet:

Innkjøp fra systemet

Avvikshåndtering

Administrasjon av lager

Plukkliste og pakkseddel

Restordre

Oversikt og rapportering

Lagerlokasjon

Varetelling

Produktgrupper

Masseendring av produkt

Løpende oppdatert lagerbeholdning

Det er viktig med god lagerstyring for å ha kontroll på lønnsomheten til din bedrift. Med Tripletex Lager og logistikk får du et brukervennlig system som du kan stole på. Ved utføring av varemottak og opprettelse av ordre og faktura vil lagerbeholdningen automatisk oppdateres. Flere smarte funksjoner som avvikshåndtering, restordre, lagerlokasjon og oversiktlige dashboards gjør at hele bedriften får full kontroll på både varelageret og logistikken.

Hvorfor velge Tripletex Lager og logistikk?

  • Du får alt du trenger i ett system 
  • Få full kontroll på ditt lager: Kategorisér produktene i produktgrupper, og få oversikt med lagerstyring, lagerbeholdning og lagerrapporter
  • Ved varemottak får du en øyeblikkelig oppdatering av hva som er på lager
  • Plukkliste og lagerlokasjon
  • Rapporter som gir deg god oversikt over solgte produkter og avanse med gode filtreringsmuligheter
  • Vektspesifikasjon og EAN-nummer (strekkode) på produkt
  • Avansert varemottak-funksjonalitet: Avvikshåndtering og dellevering
  • Brukervennlig og enkelt for alle i bedriften å bruke

Coming up...

Denne modulen står på ingen måter stille. Det jobbes hele tiden med ny funksjonalitet, og her er noe av funksjonene som er planlagt:

Vareflyt etter FIFO-prinsippet: Det å legge opp vareflyten etter FIFO-prinsippet (først inn, først ut), vil både styrke kontrollen på varelageret og være en viktig grunnsten for fremtidig funksjonalitet.

Kundespesifikke priser og rabatter: Sett opp fastprisavtaler og rabatter for den enkelte kunde eller kundegruppe på produkt eller produktgruppenivå.

Forbedret valutahåndtering: Valutahåndtering både i salg og innkjøp skal bli mer brukervennlig og intuitiv.

Forbedringer på produktimport: Vi ønsker å gjøre den eksisterende produktimporten i Tripletex enklere og mer brukervennlig, i tillegg til å støtte muligheten for import av mer informasjon.

Ønsker du e-postvarslinger om funksjonalitet?

Ofte stilte spørsmål

Hvem passer denne modulen for?

Første versjon av denne modulen passer best for bedrifter med enkle logistikkbehov som trenger oversikt over hva de har på lager. Det er et stort team som jobber med å videreutvikle modulen, og det legges fortløpende til mer funksjonalitet som vil gjøre modulen stadig bedre egnet til selskaper med noe mer avanserte logistikkbehov.

Hvordan kommer jeg i gang?

Logg inn i Tripletex, trykk deg inn på “mitt abonnement” via handlekurv-ikonet, og trykk på “bestill” på lager og logistikk.

 

Kan flere i bedriften ha tilgang til systemet?

Ja, dere kan legge inn flere brukere. Lager og logistikk er et brukervennlig system som skal være enkelt å forstå. Nå kan selv administrerende direktør hente ut en plukkliste og pakke varer, dersom lagersjefen er borte fra jobb en dag.

Er lager og logistikk-modulen integrert med regnskapet?

Ikke i den første versjonen som vi lanserer nå. Men vi jobber med saken!

Er det mulig å registrere restordre?

Ja. Dersom du ikke kan levere alt en kunde har bestilt, kan du registrere restordre i systemet.

Jeg har komplekse lager- og logistikkbehov. Kan jeg bruke denne modulen?

Denne modulen er laget for bedrifter med enkle behov. Vi fortsetter å videreutvikle den, slik at modulen får mer funksjonalitet og blir noe mer avansert. Men vi vil legge til rette for gode integrasjoner for deg med komplekse lager- og logistikkbehov.

Finnes det integrasjonen mellom nettbutikker og lager- og logistikkmodulen?

Flere av nettbutikkene som er integrert mot Tripletex gir nå også mulighet til å synkronisere varelageret mellom Tripletex og nettbutikken. I første omgang gjelder dette integrasjonene mot nettbutikkene Magento 2, Shopify, WooCommerce, Centra, Umbraco og Frigg som er utviklet av Kreatif.